بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سوء تغذیه دانش آموزان و آینده شغلی آنها

دانش آموزانی که با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است به مرور چار کاهش ضریب هوشی شوند و این برای سلامت افراد و همچنین سلامت جامعه می تواند خطرناک باشد

در واقع شکی در این واقعیت وجود ندارد که سوء تغذیه ممکن است منجر به افزایش بروز اختلالات سلامت شود. همچنین افزایش ابتلا به عفونت‌ها و عدم توانایی بدن نسبت به بهبود زخم ها نیز از دیگر عوارض سوء تغذیه است.
خستگی و بی‌حالی و همچنین احساس افسردگی و بی روحی در انجام امور روزانه را هم باید  از دیگر عواقب سوء تغذیه دانست.
بروز اختلالات رفتاری در دانش آموزان و حتی بی قراری وآشفتگی های روحی و روانی نیز می تواند ریشه در سوء تغذیه داشته باشد.
البته بدیهی است که ممکن است این مشکلات، ریشه ها و عوامل دیگری نیز داشته باشند که باید با نظر پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.
یکی از مهمترین دلایل بروز سوء تغذیه، شیوع استفاده از فست فودها و استفاده از غذاهای آماده است. غذاهایی که ارزش تغذیه  ای چندانی ندارند و به قول معروف فقط شکم پر کن محسوب می شوند.
ضمن اینکه شیوع تنقلاتی همچون پفک و نیز نوشابه نیز مزید بر علت است و دانش آموزان را از دسترسی به مواد غذایی ارزشمند بی بهره می سازد.
این موضوع نه تنها سلامت فردی جامعه را به مخاطره انداخته است، بلکه می تواند دربلند مدت به کاهش درامد ملی جامعه نیز منجر شود. و از سوی دیگر هزینه های بهداشت و درمان کشور را افزایش دهد.

واقعیت این است که آینده شغلی دانش آموزان وابستگی تام به میزان کارایی جسمی، روحی و هوشی آن ها دارد و قطعا جامعه اگر نتواند آموزش های لازم در خصوص ارزش تغذیه ای فراورده های مختلف را دراختیار دانش آموزان قرار دهد، این موضوع می تواند مشکلات زیادی را پیش روی نسل فردا قرار دهد.

در این میان باید به این نکته توجه داشت که هر چند بهترین شیوه برای رفع مشکل کمبود ریز مغذی ها، تغذیه طبیعی است ولی درصورتی که نتوان از طریق طبیعی این موضوع را برطرف کرد، مکمل های غذایی می توانند گزینه ماسبی برای مواجهه با این مشکل باشند

توجه به این نکته ضروری است که مصرف مکمل های غذایی باید به صورت هوشمندانه  و بر اساس تشخیص پزشک صورت پذیرد و بهترین مکان برای تهیه مکمل های غذایی داروخانه هستند

منبع: سایت مکمل نشاسی

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد