بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کدام ویتامین ها در کنترل دیابت موثرتر اند

کدام ویتامین ها در کنترل دیابت موثرتر اند
بیماری دیابت به عنوان یک مشکل عظیم برای سلامت محسوب می شود و در کشور ما هم تعداد زیادی از افراد جامعه مبتلا به این بیماری یا مستعد ابتلا به این بیماری می باشند. به نظر می رسد تغذیه مناسب و تامین ویتامین ها و کوآنزیم های ضروری برای این بیماران نقش مهمی در کنترل این بیماری داشته باشد.

تحقیقاتی که در ژورنال های علمی معتبر به چاپ رسیده، نشان می دهد  حضور برخی ویتامین ها و کوآنزیم ها در کنترل بیماری دیابت می تواند موثر باشد. برای مثال کوآنزیم Q10 ممکن است به کنترل قند خون، کاهش تری گلیسیرید و بهبود HDL-C در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.


همچنین افراد مبتلا به دیابت به ویژه مبتلایان به رتینو پاتی پرولیفراتیو دیابتی عمدتا دچار کمبود ویتامین D می باشند. از سوی دیگر کمبود ویتامین B6 در بیماران مبتلا به دیابت شایع تر می باشد.

افزایش مصرف منیزیم در رژیم غذایی نیز احتمال خطر بیماری های قلبی-عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. چرا که در دیابت نوع 2 تنظیم منیزیم مختل می شود و کمبود منیزیم ممکن است با خطر بالقوه بیماری قلبی-عروقی همراه باشد.


نتایج این تحقیقات در مجلاتی مانند International Journal of Endocrinology ،  Frontiers in Genetics، Endocrine Practice و مجلات تخصصی مرتبط به چاپ رسیده است.



بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد