بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین کمبود ویتامین D، اختلال در عملکرد ریه و مرگ و میر در مردان مسن

ارتباط بین کمبود ویتامین D، اختلال در عملکرد ریه و مرگ و میر در مردان مسن
یافته های جدید پیشنهاد می کنند افراد مسنی که در مراحل اولیه اختلالات ریه قرار دارند می توانند با مصرف مکمل های ویتامین D فوایدی را برای سلامتی خود کسب کنند.

بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) یک بیماری مزمن التهابی در سالمندان است و یکی از علل عمده مرگ و میر در آنهاست. محققان توجه زیادی به شناسایی عواملی که ممکن است پیش آگهی برای این بیماری باشند یا مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند، داشته اند.

 اگر چه به طور سنتی کمبود ویتامین D به دلیل تاثیر آن در سلامت استخوان شناخته شده است، اخیرا محققان به نقش ویتامین D در بیماری مزمن انسدادی ریه توجه داشته اند. در این راستا مطالعات نشان داده است که کمبود ویتامین D در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه بسیار شایع است.

در مطالعه ای که به تازگی محققان انگلیسی انجام دادند، ارتباط بین کمبود ویتامین D، اختلال در عملکرد ریه و مرگ و میر ناشی از آن در بلند مدت در مردان مسن ارزیابی شد.

این مطالعه بر روی 3575 مرد در سنین بین 60 تا 79 سال انجام شد. مدت زمان پیگیری بر روی آنها 15 سال بود که در این مدت 1937 مرگ اتفاق افتاد. 80 مورد از این مرگ ها ناشی از بیماری مزمن انسدادی ریه بود.

بررسی های انجام شده بر روی این افراد نشان داد کمبود ویتامین D با بیماری مزمن انسدادی ریه متوسط و شدید در ارتباط است اما با سطح ملایم آن ارتباطی ندارد.

همچنین مشخص شد کمبود ویتامین D به طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از  بیماری مزمن انسدادی ریه در همه بیماران به جز مردانی که مبتلا به سطح شدید این بیماری بودند، می شود.

این یافته ها نشان می دهد غربالگری ویتامین D در افرادی که مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه هستند می تواند میزان مرگ و میر این بیماران را کاهش دهد.

این مطالعه به تازگی در مجله منتشر Journal of Epidemiology and Community Health  شده است.


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد