بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

باید نظارت دقیقی بر تولید و عرضه مکمل‌های غذایی تحت لیسانس صورت بپذیرد

باید نظارت دقیقی بر تولید و عرضه مکمل‌های غذایی تحت لیسانس صورت بپذیرد
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: گاهی شرکت‌ها تنها به صورت کاغذی هستند و از طریق این برندهای خودساخته یکسری اقلام غیرمرغوب را با مواد اولیه بی‌کیفیت در بعضی از مناطق مخصوصاً حوزه‌هایی که معافیت مالیاتی دارند تولید و روانه بازار می‌کنند.

همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در ارتباط با شرکت‌های صوری که در آمریکا ثبت می‌شود و پس از آن در ایران به صورت تحت لیسانس اقدام به تولید مکمل‌های غذایی می‌کنند، گفت: تجربه بنده نشان می‌دهد که گاهی این شرکت‌ها تنها به صورت کاغذی هستند و از طریق این برندهای خودساخته یکسری اقلام غیرمرغوب با مواد اولیه بی‌کیفیت را در بعضی از مناطق مخصوصاً حوزه‌هایی که معافیت مالیاتی دارند تولید می‌کنند.

هاشمی افزود: این امر از طرفی به اقتصاد کشور آسیب می‌زند و از طرفی سلامت مردم را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: مکمل‌های با اصل و نسب و برندهایی که امتحان خود را پس دادند به هیچ وجه نام و نشان خود را اینطور در اختیار کسی قرار ن می‌دهند که بخواهد به صورت غیراستاندارد وبی‌کیفیت اقدام به تولید کند.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس تأکید کرد: در اینجا مسئله مهم بحث نظارت وزارت بهداشت است دولت برای تأمین مکمل‌های غذایی باید هم بر نحوه تولید و هم توزیع  و هم مصرف آن نظارت دقیق داشته باشد.

هاشمی در پایان گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم نیز به مردم صورت پذیرد و وزارت بهداشت هم مانع توزیع محصولات بی‌کیفیت و بی‌شناسنامه به چرخه مصرف شود و قطعاً برندهایی که از سیستم درستی تولید شده‌اند در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

انتهای پیام/

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد