بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تلاش برای توسعه برنامه های آموزش

دکتر فاطمه فرجادمند
 دکترای داروسازی
PHD داروسازی سنتی

او مشاور مدیر کل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در امور مرتبط با مقررات صنایع اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل است. عضو فرهنگستان علوم پزشکی رئیس شاخه تاریخ و مبانی طب اسلامی است و قبلا رئیس اداره ماده اولیه در اداره کل امور دارو و همچنین مسئول آموزش اداره کل امور دارو بوده است. با او در خصوص مباحث آموزشی اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل گفتگو کرده ایم



افزایش رضایت مخاطبین

در این گفتگوی صمیمانه، فرجادمند با اشاره به اهمیت و ضرروت توسعه آموزش های تخصصی در این حوزه می گوید: دنیای امروز توجه خاص و ویژه ای به بحث آموزش های تخصصی معطوف کرده، به طوری که شاید یکی از پیام های کلیدی برای مدیریت بهینه منابع، کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مشتری یا ارباب رجوع را تقویت مباحث آموزش معرفی کرده است.

دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت

فرجادمند با اشاره به ضرورت اتخاذ روش هایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با نیازهای سازمانی است، می گوید: اگر این اتفاق به صورت درست و مناسب با نیازمندی ها شکل بگیرد، به روشنی می تواند نقش سرنوشت سازی در پیشبرد اهداف توسعه ای داشته باشد و در میان همه استراتژی هایی که در خصوص آموزش وجود دارد، تجربه نشان داده که یکی از اثربخش ترین روش های آموزشی، برگزاری «دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت» است که می تواند مسیر دستیابی به اهداف را تسهیل کند

افزایش آگاهی مراجعه کنندگان از فرایندهای کاری

او در این خصوص می گوید: به طور کلی یکی از مهمترین دلایل کندی امور در سیستم دولتی، عدم آگاهی مراجعه کنندگان از فرایند کارها است. در واقع هرچند دلایل متعددی برای این معضل وجود دارد که قابل انکار نیستند ولی یکی از این دلایل، عدم آشنایی مخاطبین ادارات با مسیری است که باید طی کنند و مدارکی است که باید تدارک ببینید.

افزایش سرعت و دقت

او ضمن اشاره به وضعیت اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل می گوید: به طور مثال در مورد درخواست هایی که به ما ارجاع داده می شود، شاهد هستیم اغلب مواقع، دلیل کندی بررسی ها، ریشه در مدارکی دارد که در سامانه بارگذاری می شود. در واقع عدم تطبیق مدارک با خواسته های اداره کل، همچون یک دست انداز در مسیر بررسی پرونده ها است
فرجادمند می افزاید: واقعیت این است که این مدارک با دقت کافی بار گذاری نمی شود و طی بررسی هایی که در چند ماه گذشته انجام داده ایم، بخش عمده ای از علت این موضوع را عدم اشراف برخی از مسیولین فنی به ضوابط اداره کل یافتیم.

ارتقای توانمندی های مسئولین فنی

او با اشاره به اینکه ناقص بودن مدارک باعث برگشت پرونده و طولانی شدن روند بررسی می شود، می گوید: برای رفع این مشکل تصمیم به برنامه ریزی برای برگزاری یک دوره آموزشی مختص مسئولین فنی گرفتیم که اجرای آن را با هماهنگی اتحادیه پیش می بریم.
فرجادمند ضمن ابراز امیداوری که ظرف یک تا دو ماه آینده ان شاء الله این دوره برگزار شود، می گوید: نکته قابل توجه اینکه این دوره به طور اجباری برای تمامی مسئولین فنی شرکت ها برگزار می شود
وی تاکید می کند: این یک گام مثبت هم برای اداره و هم برای شرکت ها و هم برای اتحادیه خواهد بود تا به این صورت مدت زمان بررسی پرونده ها کاهش پیدا کند.

ملاک پذیرش مسئولین فنی

او با اشاره به اینکه از این پس، ملاک پذیرش مسئولین فنی گواهی پایان این دوره آموزشی خواهد بود می گوید: پروانه مسئولین فنی بعد از گذراندن این دوره و مصاحبه حضوری صادر خواهد شد تا صلاحیت احراز این پست برایشان تایید شود.

سرفصل های آموزشی

فرجادمند با اشاره به مفاد این دوره می گوید: در این دوره تلاش می کنیم نحوه بارگذاری صحیح مدارک را توضیح دهیم و اینکه محتوای مدارک به چه صورت باید باشد. در مورد نحوه تکمیل پرسشنامه و اطلاعات استانداردی که باید قرار دهند، برگه های آنالیز، پایداری، مشخصات مواد با جزییات صحبت می شود. بعد از آموزش کیفیت و محتوا، مسئله بارگذاری در سامانه هم مورد توجه قرار دارد. به طور کلی باید بگویم که برنامه اداره، آموزش هم در بخش فنی و هم در بخش اداری است.

منبع: نشریه درمانیاب


پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد