بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

بررسی کاملی بر ارتباط ویتامین C و دخانیات

بررسی کاملی بر ارتباط ویتامین C و دخانیات

اکثریت ما معتقدیم مصرف ویتامین C به ما در ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک خواهد کرد. اما اگر سیگار می کشید، احتمالا مقدار بیشتری از این ویتامین باید مصرف کنید تا برای مبارزه با اثرات مضر سیگار آماده شوید.

دود تنباکو حاوی بیش از 4000  مواد شیمیایی است که تقریبا هر ارگان را در خطر قرار می دهد. بیش از 50 ماده از این مواد به عنوان سرطان زای قوی شناسایی شده اند. آیا جای تعجب است که سیگاریها در معرض خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان ریه، دهان، پانکراس، کلیه، حنجره، مری و مثانه هستند؟ این مواد همچنین به شدت با بیماری های قلبی و تنفسی مرتبط هستند.

بنابراین اگر سیگار نمی کشید این خبر خوبی است. اما اگر شما با فردی سیگاری زندگی می کنید، خبر بد این است که حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار بسیار مضر است.

 آخرین مطالعه منتشر شده در مجله چاقی کودکان  نشان می دهد که قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار باعث افزایش خطر ابتلا به چاقی و جلوگیری از پیشرفت شناختی آنها می شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که درصد زیاد چربی بدن در کودکان در معرض دود حتی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را نیز در آنها افزایش می دهند.


سیگار کشیدن ویتامین C بدن را خالی می کند

آیا می دانید فقط یک سیگار می تواند از بدن شما در حدود 25 میلی گرم ویتامین C کم کند؟ مطالعات نشان می دهد که سیگار کشیدن سطوح ویتامین C در بدن را کاهش می دهد و در واقع افراد سیگاری بسیار سریع تر از افرادی که سیگار نمی کشند شکسته می شوند. در یک مطالعه، ویتامین C به طور کامل از پلاسما (خون) پس از شش پوک سیگار خالی شد.

نیکوتین و سایر مواد سمی در دود تنباکو رادیکال های آزاد فراوانی را ایجاد می کنند که موجب تخریب در سطح سلولی می شود - آغاز واکنش های التهابی و پیشرفت بسیاری از بیماری های مزمن و دژنراتیو مانند التهاب مزمن، سرطان و بیماری های قلبی عروقی.

 بدن ما از منبع موجود ویتامین C برای خنثی کردن اثر استرس اکسیداتیو استفاده می کند - که از مواد سمی در دود و همچنین پاسخ های التهابی حاصل می شود و این باعث می شود که ویتامین C سریعتر تخلیه شود. به عبارت دیگر، سیگار کشیدن نه تنها اعمال شدید استرس اکسیداتیو بر بدن را ایجاد می کند، بلکه موجب افزایش حجم متابولیسم ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها می شود. معمولا افراد سیگاری دو برابر بیشتر به ویتامین C برای افزایش ظرفیت ضد اکسیدانی نیاز دارند.


ویتامین C از چه راههایی برای افراد سیگاری مفید است؟

تاکنون تحقیقات علمی متعددی در مورد این موضوع انجام شده است که ویتامین C از چه مسیرهایی می تواند به افراد سیگاری کمک کند. این تحقیقات منجر به نتایج جالبی شده است. در زیر مسیرهایی متعددی که ویتامین C به سلامت افراد سیگاری کمک می کند اشاره شده است:

1-محافظت در مقابل آسیب های اکسیداتیو
2-بهبود اتساع عروق در افراد سیگاری
3-کاهش اثرات سیگار در دوران بارداری
4-فعال کردن بیشتر ویتامین E
5-کاهش سطح CRP (C-reactive  protein)
6-کمک به ریکاوری بهتر از بیماری و جراحی
7-کمک به ترک سیگار


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamin C and Tobacco

By Monika TYAGI, June 01, 2017.

https://sanus-q.com/blogs/news/vitamin-c-and-tobacco

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد