بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟

ارتباط نیترات در رژیم غذایی با فشار خون: آیا مکمل جدیدی در حال ظهور است؟

نیترات در رژیم غذایی به طور عمده از سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگ سبز و چغندرقند حاصل می شود.

در نتیجه تحقیقات اولیه، نیترات موجود در رژیم غذایی در حال حاضر به عنوان یک آلودگی در نظر گرفته می شود که می تواند مرتبط با افزایش خطر سرطان معده و متهموگلوبینمی (methemoglobinaemia) باشد.

در نتیجه، سطوح نیترات در سبزیجات خاص و در منابع آب محدود می شود تا اطمینان حاصل شود که سطح مصرف آن از 3/7 میلی گرم بر کیلوگرم در روز تجاوز نکند.

امروزه میانگین مصرف نیترات در انگلستان تقریبا 70 میلی گرم در روز است، اگرچه برخی از جمعیت های خاص مانند گیاهخواران ممکن است سه برابر این مقدار مصرف کنند.

با این حال، جالب است بدانید که مطالعات اخیر در دهه گذشته نشان می دهد که نیترات موجود در رژیم غذایی می تواند به میزان قابل توجهی فشار خون سیستولیک را از مسیر نیترات-نیتریت-NO کاهش دهد.

حتی یک تغییر کوچک در کاهش فشار خون سیستولیک، در مقیاس جمعیت زیاد، می تواند میزان بروز فشار خون بالا و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی را بطور قابل توجهی کاهش دهد.

جالب توجه است که گیاهخواران سطوح پایینتری از فشارخون را نسبت به همه چیزخواران تجربه می کنند و مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که گیاهخواران در خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پایین تری هستند.

آیا این قضیه می تواند به مصرف نیترات بیشتر توسط آنها ارتباط داده شود؟ شواهد اخیر عمدتا بر اثرات حاد مصرف مکمل نیترات تمرکز می کنند و در مورد اثرات مزمن مصرف نیترات بالا در انسان کمبود اطلاعات وجود دارد.

با این حال، با توجه به مزایای بالقوه آن برسلامتی، برخی از محققان توصیه می کنند که نیترات باید به عنوان یک ریزمغذی ضروری برای سلامتی در نظر گرفته شود، نه به عنوان یک آلودگی که باید محدود شود.

محققان اخیرا در مورد تاثیر نیترات بر کنترل فشار خون مطالعاتی انجام داده و شواهدی را یافته اند. آنها اعتقاد دارند با توجه به این یافته ها شاید بتوان نیترات را به عنوان یک ریزمغذی جدید معرفی کرد. قطعا تحقیقات پیش رو می توانند شواهد مطمئن تری در مورد این فرضیه ارائه دهند.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Dietary nitrate and blood pressure: evolution of a new nutrient? Nutrition Research Reviews, Published online: 17 May 2017, https://doi.org/10.1017/S0954422417000063

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد