بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین C و عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری

ویتامین C و عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری

هلیکوباکتر پیلوری (به انگلیسی: Helicobacter pylori) گونه ‌ای از باکتری هلیکوباکتر بوده و شایع‌ ترین موجود ذره ‌بینی است که انسان ‌ها را در مقیاس جهانی مبتلا به عفونت ساخته ‌است.

بیش از نیمی از مردم دنیا آلوده به این باکتری هستند. باکتری مذکور عامل اصلی بیماری ‌هایی مثل زخم معده و ناراحتی ‌های معده و ابتدای روده محسوب می ‌شود.

آمار مبتلایان به این میکروب در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی ۱۰ برابر کشور های دیگر است (حدود ۷۴ درصد از جمعیت آمریکا). هلیکوباکتر پیلوری اصولاً باکتری مارپیچی می ‌باشد، اما می ‌تواند به شکل کروی هم تغییر شکل پیدا کند که این شکل هم قابل زیستن و بیماری زاست، اما غیرقابل کشت (در محیط آزمایشگاهی) می ‌باشد و به مخاط معده متصل می ‌شود (در کل در هر دو شکل قابل زیست و بیماری زاست).

عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری باکتری گرم منفی به دلیل ارتباط آن با بیماری های معده، از جمله گاستریت، بیماری زخم پپتیک و سرطان معده، امروزه بسیار شناخته شده و نگران کننده است.

گزارش های بالینی جدید نشان می دهد که کمبود اسید اسکوربیک با گاستریت همراه است، و ثابت شده است که سطح ویتامین C در اسید معده و سرم در بیماران مبتلا به گاستریت و زخم های پپتیک، ناشی از هلیکوباکتر پیلوری، کم است.

علاوه بر این، بررسی ها نشان می دهد مصرف مکمل های اسید اسکوربیک احتمالا با کاهش موارد خونریزی ناشی از بیماری زخم معده و سرطان معده در ارتباط است.

همچنین مشخص شده است که قلع و قمع هلیکوباکتر پیلوری منجر به افزایش سطح ویتامین C در بدن می شود. با این وجود فواید مصرف خوراکی اسکوربیک اسید در کارایی قلع و قمع کردن هلیکوباکتر پیلوری همچنان شاعبه برانگیز است.

جدیدترین یافته ها نشان می دهد که با مصرف آسکوربات، بصورت داخل وریدی نه خوراکی، غلظت آسکوربات فارماکولوژیک 25 تا 30 میلی مول در لیتر به راحتی و به صورت ایمن در خون، در بافت و همچنین در مایع بینابینی قابل حصول است.

این سطح آسکوربات می تواند از بسیاری از عفونت ها در بدن جلوگیری کند. محققان چینی به تازگی دانش موجود در مورد ارتباط بین ویتامین C و عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری را مرور و راهکارهایی برای درمان این نوع عفونت ارائه کردند.

این مطالعه به تازگی در مجله Frontiers in Physiology تحت انتشار قرار گرفته است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamin C and Helicobacter Pylori Infection: Current Knowledge and Future Prospects Front.


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد