بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیر ویتامین K بر پیشگیری از خونریزی مغزی

تاثیر ویتامین K بر پیشگیری از خونریزی مغزی

خونریزی مغزی(به انگلیسی: Intracranial hemorrhage) نوعی خونریزی داخلی درون فضای جمجمه است که به دلیل پاره شدن عروق مغزی بر اثر ضربه به سر، فشارخون بالا، آنوریسم عروقی و دلایل دیگر رخ می ‌دهد.

خونریزی مغزی دارای تفاوت ‌هایی با سکته مغزی است. خونریزی مغزی (LCH) یک بیماری شایع است که میزان مرگ و میر و عوارض عصبی آن بویژه در کودکان بسیار بالا است.

در مطالعه ای جالب محققان تاثیر ویتامین های K1 و K3 را در پیشگیری از خونریزی مغزی در نوزادان بلافاصله پس از تولد آنها ارزیابی کردند. ویتامین های فوق بصورت تزریقی با دوز 1 میلی گرم به نوزادان تزریق شد.

25725 نوزاد با ویتامین K1 و 36332 نوزاد با ویتامین K3 مورد آزمایش قرار گرفتند. این کودکان به مدت 3 ماه پس از تزریق مورد پیگیری و آزمایش قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان داد هر دو نوع ویتامین K استفاده شده موجب کاهش نرخ خون ریزی مغزی در نوزادان می شود.

همچنین مشخص شد تزریق ویتامین K منجر به کاهش نرخ مرگ و میر از 3/3 به 0/82 می شود. علاوه بر این هیچ نوع اختلال و عوارض جانبی مرتبط با تزریق ویتامین K برای نوزادان فوق مشاهده نشد.

این نتایج نشان می دهد ویتامین K می تواند یک روش ایمن و مفید برای پیشگیری از خونریزی مغزی در نوزادان باشد. نتایج این تحقیق در مجله Journal of Medical Research به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Evaluation of prevention effectiveness of intracranial hemorrhage with vitamin K injection for newborns Journal of Medical Research 2007;49(3):47-53 http://wprim.whocc.org.cn/admin/article/articleDetail?WPRIMID=625&articleId=625

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد