بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

الزاماتی که سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از شرایط تولید تحت لیسانس مکمل های غذایی بر می شمارد

الزاماتی که سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از شرایط تولید تحت لیسانس مکمل های غذایی بر می شمارد

 حیدر علی عابدی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص بهره برداری مناسب از استراتژی تولید تحت لیسانس در صنایع دارویی و مکمل های غذایی اظهار داشت: 

1. در داخل کشور توانمندی های ارزشمندی در حوزه تولید دارو و مکمل های غذایی فراهم شده و ظرفیت های زیادی هم برای فعال سازی وجود دارد.و دولتمردان باید ضمن مراقبت از دستاوردهای حاصل شده، مسیر توسعه صنایع مربوطه را هموار کنند و مشکلات پیش روی فعالان این حوزه ها را کاهش دهند تا هم نیازهای داخلی کشورمان را تامین کنیم و هم زمینه برای صادرات و ارزآوری ایجاد شود.

2. اگر بخواهیم از استراتژی تولید تحت لیسانس برای تقویت صنایع داخلی استفاده کنیم، باید به سراغ همکاری با کارخانه هایی در خارج از کشور برویم که محصولاتشان حداقل دارای اعتبار ملی بوده و مورد اعتماد مردمان آن کشور باشد. علاوه بر این، تولید تحت لیسانس باید به انتقال دانش فنی و تکنولوژی تولید بیانجامد و کیفیت کالای تولیدشده در داخل کشور را افزایش دهد

3. اینکه صرفا به عنوان تولید تحت لیسانس، دل خوش کنیم و برویم از شرکت های گمنام و ناشناس خارجی که به جای داشتن خط تولیدهای مورد تایید مراجع بین المللی، فقط یک وبسایت و چند تکه کاغذ ارائه می کنند، گواهینامه تولید تحت لیسانس دریافت کنیم، نمی تواند منافعی برای صنعت کشورمان فراهم کند.

4. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که روی آوردن به برندهای بی نام و نشان و فاقد کارخانه، به مرور سبب تضعیف برندهای داخلی و ایجاد بی اعتمادی مصرف کنندگان نسبت به تاییدیه های وزارت بهداشت نیز می شود.

5. البته این هشدارها به معنای آن نیست که خودمان را دچار خودتحریمی کرده و صنایع داخلی را از مزایای تولید تحت لیسانس محروم کنیم، بلکه غرض اصلی، تاکید بر این نکته است که نباید بدون توجه به اصالت و کیفیت خطوط تولید برندهای خارجی، به صرف عناوین دلنشینی چون تولیدتحت لیسانس بسنده کنیم و فریب بخوریم و بازار کشورمان را در اختیار کالاهای غیر اصیل و غیرکیفی قرار دهیم.

6. وی در پایان خصوص ممنوعیت واردات مکمل های غذایی اظهار داشت: تا جایی که به تولید داخل آسیب نرسد و امکان نظارت و کنترل بر کیفیت محصولات وارداتی وجود دارد، نباید به سراغ رویکردهای محدودیت زا و ممنوعیت آفرین باشیم، چرا که منجر به تشدید پدیده شوم قاچاق می شود.

اخبار مرتبط

حمایت از ممنوعیت واردات مکمل ها از آمریکا 

شرایطی که سازمان غذا و دارو باید برای اعظای مجوز تولید تحت لیسانس مکمل ها رعایت کند


پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد