بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سه مورد از شایع ترین علائم کمبود ید

سه مورد از شایع ترین علائم کمبود ید

هنگامی که شما به ید - عنصر شیمیایی که در بدن شما هورمون های تیروئید را تولید می کند و انرژی را تنظیم می کند- فکر می کنید، احتمالا آن را به نمک طبخ ارتباط می دهید.

این قضیه به دهه 1920 باز می گردد که محققان کشف کردند که افراد در برخی مناطق به علت کمبود ید دارای گواتر توسعه یافته و یا غده تیروئید بزرگ هستند.

راه حل؟ دولت ایالات متحده به برخی از شرکت ها توصیه کرد تا شروع به افزودن ید به نمک کنند و این روش کمک زیادی به حل مشکل کرد. اگرچه تشخیص کمبود ید دشوار است اما به این معنا نیست که نمی توانید علائم هشدار دهنده و اطمینان از کافی بودن آن را تشخیص دهید.

در این مقاله مهمترین علائم کمبود ید در بدن توضیح داده می شوند. 1-گواتر (غده تیروئید بزرگ شده) طبق اعلام موسسه ملی بهداشت (NIH)، هنگامی که مصرف ید شما کمتر از 100 میکروگرم در روز است، بدن شما شروع به پمپ کردن بیشتر از یک هورمون تیروئید به نام TSH می کند.

این می تواند منجر به افزایش اندازه غده تیروئید (همچنین به عنوان گواتر شناخته شود)، که شایع ترین نشانه کمبود ید است، شود. گواتر ممکن است به عنوان یک توده در گلوی شما دیده شود.

اما در برخی موارد ممکن است حتی دیده نشود و نیاز به سی تی اسکن برای تشخیص آن باشد. اگر گواتر دارید، ممکن است یک احساس خفگی داشته باشید یا دچار اختلال در بلع یا تنفس شوید.

2-کم کاری تیرویید (تیروئید ضعیف) اگر میزان مصرف ید شما کمتر از 10 تا 20 میکروگرم در روز باشد، ممکن است کم کاری تیرویید یا تریروئید غیرفعال (به این معنی که تیروئید شما به اندازه کافی از هورمون ها تولید نمی کند) را تجربه کنید.

علائم ممکن است شامل خستگی، افزایش وزن، ریزش مو، خشکی مو، خشکی پوست، یبوست، عدم تحمل سرما، صورت پف کرده، خفگی، ضعف/ درد عضلانی ، افسردگی، از دست دادن حافظه و غیره باشد.

فقط توجه داشته باشید که این علائم ممکن است به علت چندین وضعیت سلامتی دیگر یا حتی داروهایی باشد که شما ممکن است مصرف کنید، بنابراین با دکتر خود برای شناسایی ریشه مشکل مشورت کنید.

3-اختلالات بارداری یا مشکلات مربوط به رشد کودک کمبود ید با ناباروری، سقط جنین، زایمان زودرس، تولد نوزاد مرده و ناهنجاری های مادرزادی مرتبط است.

نوزادان و کودکانی که مادران آنها کمبود ید در دوران بارداری یا شیردهی را تجربه کرده اند، ممکن است دچار ضعف IQ، عقب ماندگی ذهنی، رشد آهسته یا مشکلات گفتاری و شنوایی را تجربه کنند.

کمبود ید ملایم تا متوسط نیز با خطر بالای ADHD در کودکان مرتبط است. مشکل اصلی اینجاست که این علائم معمولا به نظر می رسد زمانی که کمبود ید بسیار شدید است، بروز می کنند.

با این حال یک تست برای کمبود ید (تجزیه ادرار) وجود دارد و شما می توانید از یک پزشک عمومی یا یک متخصص غدد درون ریز بخواهید آن را برای شما تجویز کند.

گزارشی در سال 2013 نشان می دهد که متوسط غلظت ید ادرار برای بزرگسالان 144 میکروگرم در لیتر است و برای مادران باردار 129 میکروگرم در لیتر. بر این اساس زنان باردار مقدار ناکافی آن را دریافت می کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از کمبود ید این است که مطمئن شوید که به این توصیه های مصرفی از NIH برسید: • مردان و زنان بزرگسال:150 میکروگرم • زنان باردار: 220 میکروگرم • زنان شیرده: 290 میکروگرم

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

The 3 Most Common Signs of Iodine Deficiency www.prevention.com, By Jane Bianchi Jul 3, 2018 https://www.prevention.com/health/a20500059/iodine-deficiency/

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد