بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

20 ماده غذایی گیاهی سرشار از پروتئین (قسمت اول)

20 ماده غذایی گیاهی سرشار از پروتئین (قسمت اول)

امروزه دلایل زیادی برای رفتن به رژیم گیاهخواری وجود دارد. در درجه اول، مزایای سلامتی مهمی در رژیم گیاهی وجود دارد: افرادی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کنند، راحت تر وزن کم می کنند و خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت در آنها کمتر از افرادی است که گوشت زیادی مصرف می کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی بدون گوشت، ریسک مرگ ناشی از هر علتی را کاهش می دهد. حتی اگر شما علاقه مند نیستید که به طور کامل به رژیم بدون گوشت بروید، تنها با کم کردن مصرف پروتئین های حیوانی می توانید تاثیر مثبت بر سلامتی خود را احساس کنید. اما اگر به گیاهخواری روی بیاورید، چگونه می خواهید پروتئین کافی دریافت کنید؟

پروتئین برای ساخت و نگهداری توده عضلانی بدن ضروری است، و برای اطمینان از اینکه هر سلول بدن شما به درستی عمل می کند مصرف آن باید کافی باشد.

در این مقاله، ما 20 مورد از سبزیجات، حبوبات و جایگزین های گوشتی حاوی پروتئین بالا را معرفی می کنیم. 1-ادامامه اِدامامِه (انگلیسی: Edamame) به سویای نارس پخته شده در داخل غلاف گفته می ‌شود. این نوع لوبیای پخته شده در جمهوری خلق چین، ژاپن، کره (کشور) و هاوایی به عنوان پیش ‌غذا و مخلفات مصرف می ‌شود. یک فنجان پخته شده آن حاوی 18 گرم پروتئین است.

2-تمپه تمپه یکی از فراورده ‌های سنتی سویا است که بیشتر در اندونزی تولید می ‌شود. این محصول با کشت طبیعی و فرایند تخمیر کنترل شده سویا در ظاهری شبیه به کیک تولید می ‌شود که شباهتی به برگر های تولید شده برای گیاه ‌خواری دارد. هر 3 اونس آن حاوی 16 گرم پروتئین است. 3-توفو توفو (Tofu) غذایی است که از فرایند بستن شیر سویا به دست می ‌آید.

این شیر بسته را با فشار به قالب ‌های سفید نرم تبدیل می ‌کنند. خاستگاه توفو چین است. هر 3 اونس آن حاوی 8 تا 15 گرم پروتئین است. 4-عدس عدس ها کم کالری، دارای فیبر بالا و پروتئین بالا هستند.

آنها نشان داده شده اند که کلسترول را کاهش می دهند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند. نصف فنجان از آن حاوی 9 گرم پروتئین است. 5-لوبیای سیاه لوبیا سیاه نیز حاوی فیبرهای مفید برای قلب، پتاسیم، فولات، ویتامین B6 و تعدادی از مواد مغذی گیاهی هستند. نصف فنجان لوبیای سیاه پخته شده حاوی 7/6 گرم پروتئین است.

6-لوبیای لیما علاوه بر پروتئین، لوبیای لیما حاوی اسید آمینه لوسین است که ممکن است در تولید عضلات سالم در بین افراد مسن نقش مهمی ایفا کند. نصف فنجان لوبیای لیمای پخته شده حاوی 7/3 گرم پروتئین است.

7- بادام زمینی یا کره بادام زمینی فقط مطمئن شوید که از کره بادام زمینی استفاده کنید که 100٪ آجیل است و حاوی قند اضافی نیست. یک چهارم فنجان از آن حاوی 7 گرم پروتئین است. 8-برنج وحشی برنج وحشی یکی از مهمترین منابع گیاهی پروتئین است.

یک فنجان پخته شده آن حاوی 6/5 گرم پروتئین است. 9-نخود نصف فنجان از آن حاوی 6 گرم پروتئین است. 10-بادام همراه با پروتئین، بادام برخی از انواع ویتامین E را فراهم می کند که برای سلامتی پوست و مو بسیار عالی است.

بادام همچنین 61 درصد از نیاز روزانه توصیه شده منیزیم را ارائه می کند که می تواند باعث کاهش گرگرفتگی قندی، تسکین، تقویت سلامت استخوان و کاهش درد عضلانی و اسپاسم شود. یک چهارم فنجان از آن حاوی 6 گرم پروتئین است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

20 High-Protein Vegetables and Plant-Based Foods www.prevention.com, By Stephanie Eckelkamp, Jun 26, 2018 https://www.prevention.com/food-nutrition/healthy-eating/a20514733/high-protein-vegetables-and-plant-based-food/

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد