بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی

جدیدترین یافته ها در مورد تاثیرات زنجبیل بر سلامتی

تنها یک دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا زنجبیل یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی برای مشکلات معده است: زنجبیل واقعا موثر است. بررسی انجام شده در مجله Critical Reviews in Food Science and Nutrition به این نتیجه رسیده است که زنجبیل به طور موثر می تواند موجب تسکین حالت تهوع و استفراغ شود و این تنها یکی از مطالعات بی شمار با یافته های مشابه است.

اما این ادویه قدرتمند بیش از یک درمان خانگی برای مشکلات معده است و باید آن را به عنوان یک داروی گیاهی بسیار موثر تلقی کرد. زنجبیل غنی از آنتی اکسیدان هاست که می تواند از التهاب ناشی از بیماری های مختلف پیشگیری کرده و سلامتی و تندرستی را بهبود بخشد.

در این مقاله پنج مزایای جالب زنجبیل اشاره می شود که ممکن است شما را متقاعد کند که آن را بیشتر به رژیم خود اضافه کنید. 1-زنجبیل ممکن است به کاهش درد عضلانی کمک کند شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنجبیل می تواند به کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش کمک کند، احتمالا به دلیل ترکیبات ضد التهابی آن.

مطالعه انجام شده در سال 2015 در مجله Phytotherapy Research متوجه شده است افرادی که یک مکمل 4 گرمی زنجبیل را به مدت پنج روز پس از تمرین شدید ورزشی مصرف کنند نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده اند دچار درد شدید عضلانی دیرتری می شوند.

محققان می گویند یافته های آنها نشان می دهد که زنجبیل پس از تمرین سخت ممکن است ریکاوری عضله را نیز بهبود بخشد. 2-زنجبیل ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند مطالعه انجام شده در سال 2017 در نشریه تغذیه نشان داد که اضافه کردن 4 گرم (1 تا 2 قاشق چای خوری) زنجبیل به رژیم غذایی شما می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را 8 درصد و بیماری قلبی عروقی را 13 درصد کاهش دهد. محققان معتقدند که زنجبیل به عنوان یک مهار کننده ACE عمل می کند که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. علاوه بر این، زنجبیل غنی از پلی فنول هاست، یک نوع آنتی اکسیدان که دارای خواص محافظتی از قلب است.

3-زنجبیل ممکن است به کاهش چاقی کمک کند با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 35 درصد افراد در ایالات متحده چاق هستند و این وضعیت می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و موارد دیگر را افزایش دهد.

در حالی که زنجبیل به هیچ وجه یک قرص کاهش وزن جادویی نیست، یک بررسی در سال 2017 اعلام کرد که زنجبیل ممکن است از افزایش وزن از طریق سرکوب گرسنگی و افزایش سوخت و ساز کالری جلوگیری کند.

4-زنجبیل ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند دیابت نوع 2 نیز همچون افزایش نرخ چاقی در حال افزایش است. طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، حدود 30/3 میلیون آمریکایی یا حدود 9/4 درصد جمعیت آنها در حال حاضر این وضعیت را دارند.

براساس یک بررسی انجام شده در سال 2017 که در مجله Annals of the New York Academy of Sciences منتشر شده، زنجبیل می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و از این طریق می تواند به جلوگیری از دیابت کمک کند.

5-زنجبیل می تواند درد قاعدگی را کاهش دهد به گفته متخصص زنان و زایمان کالج آمریکا ، بیش از نیمی از زنان در طول یک یا دو روز از دوره قاعدگی خوددر معرض درد شدید هستند که اشاره می کنند.

برای نجات از این درد یک راه جالب پیشنهاد شده است:کپسول 250 میلی گرم پودر زنجبیل. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال 2009 در مجله The Journal of Alternative and Complementary Medicine، این روش در کاهش درد قاعدگی تاثیری مثبت مشابه با ایبوپروفن داشته است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

5 Health Benefits of Ginger www.prevention.com, By Maria Masters, Jun 26, 2018. https://www.prevention.com/food-nutrition/healthy-eating/a21935319/benefits-of-ginger/

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی مشاهده
اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی