بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

جدیدترین یافته ها و دستورالعمل ها در مورد کمبود انواع ویتامین ها در کودکان و نوجوانان

جدیدترین یافته ها و دستورالعمل ها در مورد کمبود انواع ویتامین ها در کودکان و نوجوانان

مطالعات انجام شده امروزه کاملا نشان می دهد که مصرف مکمل های غذایی بویژه در کودکان و نوجوانان امری شایع است. متخصصان اطفال امروز با سوالات بیشماری از طرف والدین و بیماران درباره فواید، ایمنی، کارآیی و دوز مناسب ویتامین ها و مواد معدنی مواجه می شوند. در مطالعه ای که اخیرا محققان امریکایی انجام دادند، مطالعات کاملی بر روی 7 ویتامین که شایع ترین شواهد بالینی در مورد آنها وجود دارد انجام شده و موضوعاتی همچون فراوانی آنها در مواد غذایی، خطرات و علائم کمبود آن و احتمال سمیت آنها بررسی شد.

این محققان دستورالعمل های مهمی براساس نظرات متخصصان تغذیه، جوامع مختلف پزشکی، سازمان بهداشت جهانی و آکادمی کودکان آمریکا بیان کرده اند که حاوی نکات کاربردی و مهمی بود. چکیده دستورالعمل ها و نتایج حاصل از این مطالعه در اینجا ارائه می شود: 1-سی و چهار درصد کودکان و نوجوانان در آمریکا در ماه گذشته (در زمان چاپ این مقاله) از مکمل های ویتامین استفاده کرده اند و تقریبا نیمی از این کودکان روزانه حداقل یک مکمل را دریافت می کنند.

استفاده کننده های این مکمل ها بیشتر آسیایی یا سفید پوست بوده اند؛ متعلق به خانواده های با درآمد و تحصیلات بالاتر بوده؛ سلامتی خوب یا عالی داشته و دسترسی به مراقبت های بهداشتی داشته اند. 2-کمبود ویتامین A شایع است، به ویژه در کشورهای در حال توسعه. در واقع، کمبود ویتامین A 1/7 درصد از مرگ و میر کودکان را تشکیل می دهد.

3-آکادمی کودکان آمریکا توصیه می کند مکمل های ویتامین A برای کودکان 6 ماهه تا 2 ساله که برای سرخک بستری شده اند حتما تجویز شود. 4-شناخت و درمان کمبود ویتامین B12 به ویژه در نوزادان حیاتی است، زیرا با تشخیص زودهنگام آن، اختلالات رشد و نمو در کودکان قابل بازگشت است. 5-شایعترین علت کمبود ویتامین B12 در نوزادان منحصرا شیرخوار، کم خونی ناشناخته مادرزادی است.

سایر علایم شامل جراحی بای پس مری و رژیم گیاهخواری است. 6-علائم عصبی ثانویه به علت کمبود B12 ممکن است بدون عوارض هماتولوژیکی رخ دهد. 7- هر نوزادی که با نارسایی در رشد و رگرسیون رشدی مواجه شود کمبود B12 در او معقول است. 8-علائم کمبود ویتامین C پس از 30 تا 40 روز از مصرف یک رژیم غذایی فقیر از ویتامین C ، می تواند بروز کند.

بررسی کمبود ویتامین C بویژه در کودکانی که دارای اختلال رشد و رژیم محدود هستند و با امتناع راه می روند، باید انجام شود. 9-نوزادان و کودکان 0 تا 1 ساله نیاز به حداقل 400 واحد ویتامین D در روز دارند. کودکان 1 ساله و بالاتر نیاز به حداقل 600 واحد ویتامین D در روز دارند.

10-نوزادان و کودکان 0 تا 18 ساله که دچار کمبود ویتامین D می شوند می توانند 2000 واحد ویتامین D2 یا D3، یا 50000 واحد ویتامین D2 یا D3 یک بار در هفته به مدت 6 هفته برای رسیدن به سطح 25-هیدروکسی ویتامین D خون بیشتر از 30 نانوگرم در میلی لیتر مصرف کنند. 11-ویتامین E در دوز 800 واحد در روز برای درمان استاتو هپاتیت غیرالکلی در بزرگسالان سودمند است.

مطالعات بیشتر قبل از استفاده از آن در کودکان توصیه می شود. 12-از آنجایی که سازمان غذا و دارو اجازه افزودن اسید فولیک به محصولات دانه ای غنی شده در سال 1996 را داده است، کاهش قابل توجهی در شیوع کمبود فولات و نقص لوله عصبی مشاهده می شود. 13-تشخیص خونریزی ناشی از فقدان ویتامین K برای تشخیص سریع و درمان فوری آن ضروری است.

هشدارهای خونریزی شامل بند ناف، خونریزی گوارشی یا ختنه هستند. 14-آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که ویتامین K به تمام نوزادان بصورت یک دوز عضلانی 0/5 تا 1 میلی گرم در نظر گرفته شود. AAP نتیجه گیری می کند که تحقیقات بیشتری در رابطه با مصرف خوراکی ویتامین K برای پیشگیری از خونریزی ناشی از فقدان ویتامین K ضروری است. این دستورالعمل ها در ماه آوریل 2018 در مجله Pediatrics in Review منتشر شده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Vitamin Excess and Deficiency Pediatrics in Review, April 2018, VOLUME 39 / ISSUE 4 http://pedsinreview.aappublications.org/content/39/4/161

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد