بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین مصرف مکمل های منیزیم و وضعیت ویتامین D

ارتباط بین مصرف مکمل های منیزیم و وضعیت ویتامین D

شواهد متفاوتی از مطالعات اپیدمیولوژیک و آزمایشات تصادفی بر روی نقش ویتامین D در عود سرطان کولورکتال (روده بزرگ)، بروز سرطان کولورکتال و میزان کلی سرطان وجود دارد. مطالعات پیشین نشان می دهد آنزیم های تولیدکننده و متابولیز کننده ویتامین D وابسته به منیزیم هستند.

ما نحوه این وابستگی دقیقا مشخص نبود. کمیته مشورتی رهنمود های رژیم غذایی در سال 2015 مشخص کرد که منیزیم (Mg) در مقایسه با مقدار میانگین نیاز تخمینی (EAR) در جمعیت ایالات متحده کمتر مصرف می شود.

محققان همچنین نشان داده اند که مصرف منیزیم بطور قابل ملاحظه ای با ویتامین D برهمکنش داشته و بر وضعیت ویتامین D و نیز مرگ و میر تاثیر می گذارد. به تازگی محققان در نخستین مطالعه تجربی در این زمینه، برهمکنش بین ویتامین D و منیزیم را آزمایش کردند.

آنها این فرضیه را که مکمل های منیزیم می توانند تولید و متابولیسم ویتامین D را تغییر دهند، آزمایش کردند. این مطالعه بر روی 250 داوطلب پیشگیری کننده از سرطان روده بزرگ انجام شد. این افراد به دو گروه مصرف کننده دارونما و مکمل های منیزیم تقسیم شدند.

همچنین غلظت فرم های مختلف ویتامین D در این افراد اندازه گیری شد. نتایج بدست آمده نشان داد مصرف مکمل های منیزیم تاثیر متفاوتی بر روی فرم های مختلف ویتامین D دارند بطوری که برخی از آنها را کاهش و برخی را افزایش می دهد.

همچنین این تاثیر به وضعیت اولیه ویتامین D در افراد نیز بستگی داشت. آنها به این نتیجه رسیدند که وضعیت بهینه منیزیم در بدن ممکن است یک موضوع کلیدی در بهینه سازی وضعیت و متابولیسم ویتامین D باشد.

این یافته ها می تواند برخی از یافته های ناسازگار قبلی در مورد نقش ویتامین D در خطرات نئوپلاسی کولورکتال و سرطان را توضیح دهد. نتایج این تحقیق در ماه جولای 2018 در مجله Cancer Research منتشر شده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Bimodal relationship between magnesium supplementation and vitamin D status and metabolism:

Results from a randomized trial Proceedings of the American Association for Cancer Research Annual Meeting 2018

2018 Apr 14-18; Chicago, IL. Philadelphia (PA): AACR; Cancer Res 2018;78(13 Suppl):Abstract nr CT093. http://cancerres.aacrjournals.org/content/78/13_Supplement/CT093.short

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد