بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط بین مصرف ویتامین E و سرطان مری

ارتباط بین مصرف ویتامین E و سرطان مری

مطالعات جدید نشان می دهد مصرف ویتامین E می تواند با کاهش احتمال ابتلا به سرطان مری در ارتباط باشد. سرطان مری (به انگلیسی: Esophageal cancer) نوعی سرطان است که در لوله گوارشی مری ایجاد می ‌شود.

مری بین گلو و معده قرار می ‌گیرد. علائم این بیماری شامل سختی در بلعیدن و کاهش وزن می ‌باشد. از نشانه‌ های دیگر این بیماری می ‌توان به درد هنگام بلعیدن، گرفتگی صدا، گره‌ های لنفاوی متورم شده، (ایجاد غده) اطراف استخوان ترقوه، سرفه خشک و احتمالاً سرفه کردن یا استفراغ خون اشاره کرد. در سال ۲۰۱۲، بیماری سرطان مری هشتمین سرطان در دنیا از نظر بیشترین تعداد وقوع بوده که در طول آن سال ۴۵۶ هزار نمونه جدید مشاهده شد.

این بیماری منجر به ۴۰۰ هزار مرگ شد که این عدد در سال ۱۹۹۰، ۳۴۵ هزار مرگ بود. نرخ این بیماری در کشورهای مختلف متفاوت است، اما نیمی از تمامی موارد در چین روی می ‌دهد.

وقوع این بیماری در مردان سه برابر زنان است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده بود شواهد مبهمی در مورد ارتباط بین مصرف ویتامین E و سرطان مری ارائه می داد. برای رفع این ابهام اخیرا محققان چینی این ارتباط را به دقت مطالعه کردند.

آنها بررسی دقیقی بر روی مطالعات انجام شده در این زمینه انجام دادند و با جمع بندی آنها به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر ویتامین E از طریق منابع مختلف باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی مری و آدرنوکارسینومای مری می شود. با این وجود آنها اشاره کردند که مطالعات بالینی در مقیاس بالا برای بررسی دقیق تر این ارتباط باید انجام شود.

نتایج این مطالعه در تاریخ 21 ژوئن 2018 در مجله Nutrients به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Association between Dietary Vitamin E Intake and Esophageal Cancer Risk: An Updated Meta-Analysis Nutrients [21 Jun 2018, 10(7)] https://europepmc.org/abstract/med/29933640

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد