بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کمبود ید: یک بحران تغذیه ای پنهان در بریتانیا

کمبود ید: یک بحران تغذیه ای پنهان در بریتانیا


اثرات منفی کمبود شدید ید بر سلامت و رشد انسان به خوبی تایید شده است.

با این وجود، اثرات کمبود متوسط تا ملایم آن کمتر شناخته شده است. تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از جمعیت انگلستان در حال حاضر کمبود متوسط تا ملایم ید دارند و این سطح کمبود ممکن است با خطراتی برای رشد شناختی کودکان همراه باشد. این نتایج منجر به نگرانی عمومی در بریتانیا شده است.

با توجه به این نگرانی سازمان های مربوطه در بریتانیا توصیه هایی ارائه کرده اند. توصیه های رژیم غذایی دولت بریتانیا برای مصرف ید برای مردان و زنان 140 میکروگرم در روز برای سن 15 سال به بالا است. توصیه های خاصی در انگلستان برای زنان باردار وجود ندارد. اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) دارای توصیه های متفاوت 150 میکروگرم در روز برای بزرگسالان و 200 میکروگرم در روز برای زنان باردار و شیرده است.


ید چیست؟

ید یک ماده معدنی ضروری  برای زندگی انسان است. این ماده معدنی در مقادیر کم در غده تیروئید یافت می شود و هورمون های تیروئید (تیروکسین، T4 و تری یدوتیروکسین، T3) را ایجاد می کند و از این طریق رشد و متابولیسم را تنظیم می کند. در زندگی جنینی، هورمون های تیروئید برای اطمینان از رشد و نمو اندام، به ویژه نمو مغز کودک قبل از تولد و در طول دوره بحرانی از دو تا سه سال اول، مورد نیاز است.


2-خطرات کمبود ید

با برآورد 2 میلیارد نفر در سراسر جهان از مصرف ناکافی ید از رژیم غذایی، در کل، کمبود ید یک مشکل جدی در سلامت عمومی است.  . محققان اعتقاد دارند کمبود ید شایع ترین علت اختلالات روانی در سراسر جهان است.

اثر اصلی هیپوتیروئیدیسم ناشی از ناکافی بودن ید، کاهش رشد عصبی در اوایل زایمان است و نوزادانی که دارای کمبود ید هستند، در معرض خطر ابتلا به ناتوانی شناختی هستند. هیپوتیروئیدی می تواند توانایی شناختی را در تمام گروه های سنی را تحت تاثیر قرار دهد. کمبود ید متوسط تا شدید در بارداری زن می تواند منجر به افزایش خطر سقط جنین، کاهش وزن هنگام تولد و افزایش خطر مرگ و میر نوزادان شود

شدیدترین نوع آسیب مغزی غیرقابل برگشت با ناتوانی شناختی ناشی از کمبود ید است که به عنوان کرتینیسم شناخته می شود. مطالعات کنترل شده در دهه های 1970 و 1980 نشان داد که مکمل های ید قبل و در دوران بارداری باعث بهبود عملکرد شناختی در جمعیت ها می شوند.

نیاز ید در زنان باردار 50 درصد بیشتر از زنان غیر باردار است زیرا هورمون های تیروئیدی باید در طول سه ماهه اول بارداری قبل از شروع تولید  تیروئید توسط جنین که در سه ماهه دوم انجام می شود، توسط مادر به جنین منتقل شود. بنابراین می توان فرض کرد که اگر مادر کمبود ید در بارداری داشته باشد ممکن است بر سلامت خود و نوزاد حتی در صورت مصرف مکمل پس از آن در طول بارداری تاثیر بگذارد.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:



Iodine deficiency: Britain’s hidden nutrition crisis

Written by: Sara Patience | Published: 08 June 2018

http://www.independentnurse.co.uk/clinical-article/iodine-deficiency-britains-hidden-nutrition-crisis/174833/


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد