بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا مکمل های مینرال می تواند عملکرد ورزشکاران را ارتقا دهد؟

آیا مکمل های مینرال می تواند عملکرد ورزشکاران را ارتقا دهد؟

مواد معدنی برای فرآیند متابولیکی و فیزیولوژیکی متنوعی در بدن انسان ضروری هستند. مطالعات نشان می دهد که حدود 20 مواد معدنی لازم است تا بدن انسان به درستی عمل کند.

مطالعات علمی بخوبی نشان داده است که مواد معدنی یا مینرال ها در عملکرد ورزشی ورزشکاران نقش دارند. این مشارکت در مواردی همچون انقباض ماهیچه ای، ضربان عصبی، انتقال اکسیژن، فعال سازی آنزیم، عملکرد سیستم ایمنی، فعالیت آنتی اکسیدانی، سلامت استخوان و تعادل اسید و باز در بدن مشاهده شده است.

ورزشکاران معمولا تحت تمرینات فیزیکی سختی قرار دارند بنابراین مصرف انرژی آنها بسیار بالاتر از افراد عادی است. همچنین کافی بودن ریزمغذی ها در بدن آنها نیز بسیار بیشتر از افراد عادی اهمیت دارد و کمبود ریزمغذی ها می تواند آسیب های بیشتری به آنها وارد کند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان کره ای انجام شد، تاثیر مصرف مکمل های مینرال بر عملکرد ورزشی افراد ورزشکار مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه یک تحقیق مروری بود و مطالعات انجام شده در این راستا جستجو و جمع بندی شد.

بررسی های انجام شده توسط این گروه  نشان داد تاثیر مواد معدنی همچون آهن، منیزیم و روی بر عملکرد ورزشکاران مطالعه شده است. اگرچه این مواد مینرال تاثیر مثبتی بر عملکرد کلی بدن داشته اند، اما جمع بندی مطالعات نشان می داد در برخی از پژوهش ها این مواد معدنی بر عملکرد ورزشی نیز تاثیر مثبتی داشته اند. در عین حال، برخی مطالعات نیز شواهد قوی در مورد تاثیر آنها بر عملکرد ورزشی نداشتند.

نکته جالب در این مطالعه این بود که مشخص شد مصرف تلفیقی مینرال ها منجر به بهبود عملکرد ورزشی می شود.

همچنین در این مطالعه کاملا مشخص شد که کمبود مواد معدنی در ورزشکاران می تواند عملکرد ورزشی آنها را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

این محققان پیشنهاد کردند مطالعات دقیق تری در مورد تاثیر مینرال ها بر عملکرد ورزشی باید انجام شود.

نتایج این تحقیق در سال 2017 در مجله The Korean Journal of Physical Education منتشر شده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:



A Review of Magnesium, Iron, and Zinc Supplementation Effects on Athletic Performance


The Korean Journal of Physical Education, 2017, 56(1), 797-806


https://www.google.com/search?q=A+Review+of+Magnesium%2C+Iron%2C+and+Zinc+Supplementation+Effects+on+Athletic+Performance&oq=A+Review+of+Magnesium%2C+Iron%2C+and+Zinc+Supplementation+Effects+on+Athletic+Performance&aqs=chrome..69i57.719j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی مشاهده
اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی