بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

سندروم متابولیک و تاثیر تغذیه و مکمل های غذایی بر آن


بیماری‌ها اغلب با تغییر در سبک زندگی همراه است و در پی این روند تغییرات در سبک زندگی، شرایط و فرآیندهای متابولیسمی نیز دچار تغییر خواهد شد. سندرم متابولیک نشانگانی است که از تغییرات متابولیسم حکایت دارد. این سندرم به دلیل ارتباط آن با دیابت و بیماری قلبی عروقی و نیز با توجه به شیوع بالای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و یکی از چالش های مهم حوزه سلامت محسوب می شود.

به عنوان مثال ابتلا به سندرم متابولیک موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت به میزان سه برابر خواهد شد. لذا تشخیص و درمان این عارضه در ارتقای سلامت جامعه جایگاه ویژه ای دارد. همچنین لازم به ذکر است وزن بدن، یکی از مهمترین عوامل خطر در ابتلای به سندرم متابولیک محسوب می شود.

بررسی‌ها حاکی از  افزایش تعداد مبتلایان به سندرم متابولیک در بین هموطنان عزیز بوده و این روند افزایش ابتلا با افزایش سن، افزایش یافته و در هر دو جنس مشابه است. 

برنامه غذایی و غذاهای عملگرا از مهمترین عوامل موثر بر سلامتی بوده و رعایت الگوی تغذیه سالم همراه با غذاهای عملگرا و مکمل های غذایی سالم، تاثیر قابل توجهی بر کنترل تغییرات متابولیکی طی فرآیند این بیماریها داشته و علاوه بر کاهش سرعت تغییرات متابولیک، از پیشرفت و بروز عوارض ناخواسته متابولیکی پیشگیری می نماید.


****************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از نشریه غذا و دارو 

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد