بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل شناسی در مورد موانع مصرف وین پوستین

اندیکاسیون و کاربرد وین پوستین
اولین مطلب مطرح شده در مورد وین پوستین اثر آن در کاهش مرگ و میر در سکته‌های ایسکمیک است.
وین پوستین در درمان بیماری آلزایمر تاثیری ندارد، ولی پیشنهاد می‌شود که این ماده می¬تواند در درمان مبتلایان به سایر دمانس¬ها و اختلال عملکرد مغزی مفید باشد. علاوه بر این تحقیقات بسیار ابتدایی نشان می‌دهند این ماده در مقابل صدمات حاصل از ضربه (و در مورد چشم، صدمات عفونی) از چشم و گوش محافظت می¬کند. همچنین ممکن است یک عامل محافظت کننده از سیستم گوارش باشد، علایم بیماری مسافرت (motion sickness) را بهبود بخشد و در پیشگیری از آترواسکلروز مفید باشد.


موارد منع مصرف
وین پوستین در افرادی که به محصولات حاوی وین پوستین حساسیت دارند، منع مصرف دارد.

موارد احتیاط
 زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف مکمل‌های وین پوستین اجتناب کنند. در صورت ابتلا به هر نوع بیماری، قبل از مصرف وین پوستین، می‌بایست با پزشک مشورت گردد. افرادی که تاریخچه¬ی بروز واکنش¬های آلرژیک در طول دوره درمان با سایر آلکالوئیدهای وینکا نظیر وین بلاستین و وین کریستین نشان داده¬اند، باید از مصرف وین پوستین اجتناب کنند. به افرادی که وارفارین دریافت می¬کنند توصیه می‌شود در صورت مصرف مکمل‌های وین پوستین به صورت منظم تحت پایش INRs قرار بگیرند (تداخلات را ببینید). افرادی که دچار پرفشاری خون یا پرفشاری خون وضعیتی هستند، باید در مصرف طولانی مدت وین پوستین احتیاط کنند، چرا که این ماده ممکن است منجر به کاهش اندک در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شود.
عوارض جانبی
 عوارض جانبی گزارش شده شامل تهوع، گیجی، بی¬خوابی، خواب آلودگی، خشکی دهان، افت فشار خون گذرا، تاکی کاردی گذرا، سردرد فشارنده و گرگرفتگی صورت می‌باشد. کاهش خفیف در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و نیز کاهش اندک در مقدار گلوکز خون در صورت مصرف طولانی مدت وین پوستین نیز گزارش شده است.

تداخلات
Warfarin: تغییرات اندک در زمان پروترومبین در افرادی که وین پوستین را به دوز وارفارین اضافه نموده اند، مشاهده شده است. تغییرات حداقل به نظر می¬¬رسد، ولی با این پایش منظم INR در افرادی که وارفارین و وین پوستین را هم زمان مصرف می‌کنند توصیه می‌شود. تداخل شناخته شده دیگری در مورد دارو، مکمل غذایی، گیاه و یا غذا در این زمینه وجود ندارد.

اوردوز
 گزارشی در مورد اوردوز وین پوستین وجود ندارد.

دوز و نحوه مصرف
وین پوستین به صورت مکمل منفرد و نیز در محصولات ترکیبی وجود دارد. دوز معمول آن برای مصرف به عنوان مکمل غذایی 5 تا 10 میلی¬گرم روزانه به همراه غذاست. بعضی افراد تا 20 میلی¬گرم در روز مصرف می¬کنند. دوزهای بالاتر توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد