بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نحوه مصرف مکمل های غذایی پروبیوتیک چگونه است+فهرست محصولات

پروبیوتیک‌ها، به دلیل فوایدی که در پیشگیری و درمان بعضی اختلالات گوارشی مانند اسهال ناشی از آنتی‌بیوتیک، اسهال عفونی و ویروسی و اکثر اسهال‌های قابل ملاحظه‌ای ناشی از روتاویروس‌ها در نوزادان و کودکان، عدم تحمل لاکتوز، نقص سوکراز و مالتاز و بیماری التهابی روده دارند، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

پروبیوتیک‌ها ممکن است در افرادی که آلرژی غذایی دارند نیز، مفید باشند اما شواهد حمایت‌کننده، مقدماتی است. این باکتری‌ها ممکن است ایمنی را در بعضی شرایط تنظیم کرده و اثرات آنتی کار سینوژنیک داشته باشند.

شواهدی مبنی بر فعالیت‌ هیپوکلسترولمیک این ارگانیسم‌ها و همچنین شواهدی در حمایت از استفاده پروبیوتیک‌ها برای کلونیزاسیون مجدد واژن زنان با واژینوزیس راجعه وجود دارد.

موارد منع مصرف مکمل های غذایی پروبیوتیک
پروبیوتیک‌ها در افرادی دارای حساسیت به هر جز محصولات حاوی پروبیوتیک‌ها، منع مصرف دارد.

موارد احتیاط مکمل های غذایی پروبیوتیک
زنان باردار و مادران شیرده، فقط در صورت تجویز پزشک‌ می‌توانند مکمل‌های غذایی پروبیوتیک را مصرف کنند.
استفاده از پروبیوتیک‌ها برای درمان هر اختلالی باید تحت نظارت پزشکی باشد.

عوارض جانبی مکمل های غذایی پروبیوتیک
شایع‌ترین عوارض جانبی مصرف پروبیوتیک‌ها، عوارض گوارشی شامل نفخ و یبوست است. پروبیوتیک‌ها به طور کلی به خوبی تحمل می‌شوند.


چهار مورد از بیماری‌های قارچی ساکارومایسز بولاردی گزارش شده است. تمام بیماران کاتتر داشتند و بیماری قارچی تصور می‌شود به علت تماس با کاتتر باشد.


گزارشات کمی از باکتریمیا لاکتو باسیلوس و اندوکاردیت وجود دارد. در تمام موارد، شرایط زیر وجود داشت: سرطان، دیابت ملیتوس و جراحی اخیر. یک مورد مرگ ثانویه به لاکتو باسیلوس باکتریمیا گزارش شده است.


یک مورد گزارش مننژیت در اثر بیفیدوباکتریوم در یک نوزاد وجود دارد.

تداخلات مکمل های غذایی پروبیوتیک
مکمل‌های غذایی
پره‌بیوتیک‌ها: مصرف پره‌بیوتیک‌ها همراه با پروبیوتیک‌ها ممکن است اثر پروبیوتیک‌ها را افزایش دهد. (پره‌بیوتیک‌ها و سیم بیوتیک‌ها را ببینید.)

دوز و نحوه مصرف مکمل های غذایی پروبیوتیک
فرآورده‌های پروبیوتیک زیادی موجود هستند. این مواد حاوی نژادهای مختلف لاکتو باسیلوس، نژادهای مختلف بیفیدو باکتریوم، ترکیبی از لاکتو باسیل و بیفیدوباکتر و ترکیبی از پروبیوتیک‌ها و پره‌بیوتیک‌ها هستند.

دوزهای معمول پروبیوتیک‌ها از 1 تا 10 بیلیون واحد تشکیل‌دهنده کلونی (CFU) در مدت کمی از یک هفته است. پروبیوتیک‌ها برای حفظ اثرشان روی میکرواکولوژی روده حداقل باید چند بار در هفته مصرف شوند.

برای مشاهده فهرست کلیه محصولات شرکت زیست تخمیر اینجا کلیک کنید

........................................
منبع علمی مطالب: مکمل شناسی به نقل از پی در آر

توصیه های مکمل شناسی در خصوص مصرف منطقی و بهینه مکمل های غذایی: مصرف مکمل های غذایی نیاز به آگاهی و تشخیص صحیح دارد و به این جهت مصرف مکمل های غذایی بدون مشاوره با پزشک توصیه نمی شود. ضمن اینکه اطلاعات موجود در وبسایت مکمل شناسی به هیچ وجه جایگزین مشاوره با پزشک نخواهد بود و ضروری است قبل از هرگونه اقدامی، موضوع را با پزشک معالج مطرح نمایید.
مصرف مکمل های غذایی بویژه در خصوص کودکان، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای نظیر دیابت، بیماری های ریوی یا قلبی و عروقی دارند و همچنین در رابطه با زنان باردار از حساسیت بیشتری برخوردار است و ممکن است در صورت عدم توجه به توصیه های پزشک، منجر به عوارض غیر قابل جبرانی شود.
علاوه بر این، توجه داشته باشید با توجه به شیوع تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی، بهترین و معتبرتین مکان برای تهیه مکمل های غذایی، صرفا داروخانه ها هستند و عرضه مکمل های غذایی در خارج از داروخانه، بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، در خارج از داروخانه ممنوع است.

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد