بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان

متیل‌سولفونیل‌متان که بصورت MSM مخفف می‌شود یک ترکیب ارگانیک حاوی سولفور می‌باشد که بطور طبیعی در انواع میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، حیوانات و در انسانها حداقل به مقدار کم وجود دارد.

MSM همچنین در گیاهانی مانند Equisetem arvense یا دم‌اسبی‌ها وجود دارد. نقش بیولوژیک MSM شناخته شده نیست. MSM یک متابولیت دی‌متیل‌سولفوکسید یا DMSO می‌باشد.

(به توضیحات مربوط به دی‌متیل‌سولفوکسید مراجعه کنید). تصور می‌شود که برخی از اثرات احتمالی DMSO را میتوان به MSM نسبت داد.


MSM یک ترکیب جامد محلول در آب می‌باشد. این ماده همچنین با عنوان دی ‌متیل ‌سولفون، DMSO2، سولفونیل ‌بیس ‌متان و متیل ‌سولفون شناخته می‌شود.

فارماکوکینتیک مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان

در مورد فارماکوکینتیک MSM در انسان‌ها مطالب کمی شناخته شده است. دیده شده است زمانیکه MSM به خوک‌های هندی خورانده می‌شود، گروه سولفور MSM با متیونین و سیستئین پروتئین‌ها ترکیب می‌شود.

در یک مطالعه‌ی انجام شده روی یک آقای 62 ساله با استفاده از اسپکتروسکوپی رزونانس مغناطیسی پروتون، بعد از خوردن MSM این ماده در مغز فرد آشکار شد. از این رو به نظر میرسد که MSM جذب شده و میتواند از سد‌خونی مغزی عبور کند.

اندیکاسیون‌ و کاربرد مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان
موارد استفاده‌ای که در مورد MSM ذکر شده است عبارتند از: تسکین درد بویژه در آرتریت، تنظیم سیستم ایمنی در اختلالات خود ایمنی، ترمیم عضله، کمک به خواب، درمان دیابت. هیچگونه مدرک معتبری برای اثبات این تأثیرات وجود ندارد.

مطالعات بسیار مقدماتی بیان میکنند که MSM ممکن است اثرات ضد سرطان داشته باشد.

موارد منع مصرف مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان
حساسیت شناخته شده به یک محصول حاوی MSM.

موارد احتیاط مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان
زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف MSM اجتناب کنند.

عوارض جانبی مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان

عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از: تهوع، اسهال و سردرد.

اور دوز مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان
هیچ گزارشی از مصرف بیش از حد این ماده وجود ندارد.

دوز و نحوه مصرف مکمل های غذایی متیل‌سولفونیل‌متان
دوزهای مورد استفاده بطور معمول 1 تا 3 گرم در روز می‌باشد.


........................................
منبع: مکمل شناسی به نقل از پی در آر

توصیه های مکمل شناسی در خصوص مصرف منطقی و بهینه مکمل های غذایی: مصرف مکمل های غذایی نیاز به آگاهی و تشخیص صحیح دارد و به این جهت مصرف مکمل های غذایی بدون مشاوره با پزشک توصیه نمی شود. ضمن اینکه اطلاعات موجود در وبسایت مکمل شناسی به هیچ وجه جایگزین مشاوره با پزشک نخواهد بود و ضروری است قبل از هرگونه اقدامی، موضوع را با پزشک معالج مطرح نمایید.
مصرف مکمل های غذایی بویژه در خصوص کودکان، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای نظیر دیابت، بیماری های ریوی یا قلبی و عروقی دارند و همچنین در رابطه با زنان باردار از حساسیت بیشتری برخوردار است و ممکن است در صورت عدم توجه به توصیه های پزشک، منجر به عوارض غیر قابل جبرانی شود. 

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد