بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

خواب و بی خوابی را کنترل کنیم+لیست مکمل های موثر بر خواب

بی خوابی و اختلال در خواب یکی از معضلات جدی بسیاری از افراد جامعه است. بعضی ها برای مقابله با این مشکل به سراغ مصرف مکمل های غذایی می روند. بدون اینکه در مورد مکمل های غذایی و مولتی ویتامین ها و تاصیر آنب ر فرایند خواب اطلاع درستی داشته باشند.


این موضوع گاهی اوقات در مورد سالمندان هم اتفاق می افتد. یعنی برای مقابله با اختلالات خواب، اقدام به مصرف مکمل های غذایی می کنند.


هر چند تحقیقات زیادی پیرامون مکملهای غذایی صورت گرفته است و برخی صاحب نظران مصرف یک قرص مولتی ویتامین را برای برخی افراد توصیه می کنند ولی به هرحال بهترین روش برای استافاده از مکمل های غذایی این است که از مشاوره پزشک یا داروساز یا مشاور تغذیه بهره برداری شود.


به طور کلی برای داشتن خواب راحت، باید پیش از خواب از استفاده از محرک ها پرهیز شود. ویتامین های محرک مثل ویتامین C، نباید قبل از خواب مصرف شوند چرا که موجب میشود که فرد بیدار نگه داشته شود.البته این موضوع در خصوص همه افراد صادق نیست. بعضی افراد اعتقاد دارند که آب مرکبات و ویتامین C خواب را مختل می کند. همچنین مصرف چای وقهوه نیز برای اغلب افراد اثر محرک داشته و موجب بی نظمی در خواب می شود.

در خصوص مکمل های موثر بر خواب، اطلاعات زیادی گردآوری شده است. اما به طور کلی و به صورت اطلاعات عمومی برای آگاهی از فهرست مکمل های غذایی که ممکن است برای تنظیم خواب مورد توجه قرار گیرند می توانید اینجا کلیک کنید

ناگفته پیدا است که مصرف مکمل های غذایی ممکن است با مصرف برخی داروها تداخل داشته باشد و بهمین جهت باید با پزشک در این خصوص مشورت شود.و استفاده خودسرانه مکمل های غذایی توصیه نمی شود.

کلمات مرتبط: مکمل غذایی، مکمل دارویی، قرص بی خوابی، شربت خواب آور، اختلالات خواب،ویتامین های موثر بر خواب، خواب آلودگی، مکمل های تغذیه ای

پیشنهاد خواندنی

اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی مشاهده
اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی