بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مکمل های غذایی برای دانش آموزان+لیست مولتی ویتامین های ایرانی و خارجی

واقعیتی که بسیاری از پژوهش ها بر آن صحه می گذارند آن است که نیازهای تغذیه ای در طول نوجوانی بشدت افزایش پیدا می کند و به همین جهت بحث سواد تغذیه ای خانواده ها حائز اهمیت است. خوشبختانه بسیاری از خانواده های ایرانی نسبت به میزان رشد جسمی، تحصیلی و حتی بلوغ روحی و روانی فرزندان خود حساسیت دارند و کوچکترین تغییری را ارزیابی می کنند. اما بهرحال داشتن اطلاعات در این زمینه ضروری است.


آنچه مطالعات مستند در مقیاس جهانی بر آن تاکید دارد این است که نیاز تغذیه ای اغلب اوقات به موازات سرعت و شدت رشد افزایش می یابد، به طوری که بالاترین میزان نیاز، در زمان حداکثر سرعت رشد، مشاهده می شود. در این خصوص قاطبه متخصصان تغذیه اجماع نظر دارند که بسیاری از مشکلات دوره سالمندانی ریشه در تغذیه نادرست، غیر علمی، نا متوازن و ضعیف دوره رشد دارد.


بهترین شیوه تامین زیر مغذی ها و درشت مغذی ها، تغذیه طبیعی است و سفره ایرانی میتواند بهترین راه حل برای تامین مواد غذایی مفید باشد، گوشت قرمز، شیر، پنیر، ماست و انواع لبنیات، انواع میوه ها و سبزیجات، تخم مرغ، ماهی، جگر می تواند در این دوره مورد توجه قرار گیرد.


 اما به هرحال در شرایطی که از طریق تغذیه طبیعی نمیتوان به تامین مواد مغذی اطمینان داشت، مکمل های غذایی می تواند راهکار مناسبی برای فرار از سوء تغذیه و پیامدهای منفی آن باشد.


البته مکمل های غذایی را باید تکمیل کننده سفره غذایی دانست، نه جایگزین آن. تلاش اصلی باید بر این مدار شکل بگیرد که سفره خانواده ها غنی شود و مواد غذایی منااسب به صورت طبیعی در اختیار افراد قرار بگیرد و اقلام آسیب رسان به سلامت به کمترین میزان خود کاهش پیدا کند.


مباحث تغذیه ای در رابطه با دوره نوجوانی بسیار گسترده است ولی آنچه حائز اهمنت است علی رغم اینکه الگو و سرعت رشد در نوجوانان متفاوت است، این است که با طی شدن این دوره، بحث بلوغ خصوصا در دختران مطرح می شود. بلوغ می تواند به عنوان یکی از مهمترین مراحل رشد و تکامل تلقی شود که تاثیر بسیار زیادی در آینده افراد داشته باشد.


یکی از نگرانی ها در دوره بلوغ ، احتمال بروز کم خونی ناشی از فقر آهن است. کمبود آهن علاوه بر تاثیر بر رشد و بالندگی فیزیکی افراد، می تواند در رشد تحصیلی و ظرفیت دریافت برنامه آموزشی دانش آموزان اثر منفی بگذارد. علاوه بر مباحث تحصیلی و آموزشی، در دوران بلوغ، به دلیل افزایش سرعت رشد، بدن به میزان بیشتری آهن نیاز دارد و در صورتی که از طریق تغذیه طبیعی و منابع غذائی حاوی آهن در برنامه غذائی روزانه استفاده نشود، نوجوان در معرض خطر کمبود‌آهن و کم‌خونی ناشی از آن قرار می‌گیرد.بهمین جهت بحث مقابله با کم خونی در این دوره از حساسیت ویژه ای برخوردار است و موضوع غنی سازی رژیم غذایی و نیز استفاده منطقی و درست از مکمل های غذایی مطرح می شود.

لیست مکمل های غذایی

.........................

برای مشاهده لیست مولتی ویتامین ها می توانید اینجا کلیک کنید. ولی در نظر داشته باشید که این اطلاعات نمی تواند جایگزین مشاوره با پزشک باشد. خصوصا اینکه باید با علم  و آگاهی و ارزیابی شرایط سلامت افراد، مکمل های غذایی توصیه شوند.

 ......................

از سوی دیگر با توجه به نگرانی هایی که بابت وضعیت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد، می توانید با کلیک روی این لینک از لیست مکمل های تقویت کننده حافظه مطلع شوید ولی باز هم همان موضوع کلیدی بر جای خود پابرجا است که توصیه به مکمل های غذایی باید از سوی پزشک یا مشاور تغذیه صورت پذیرد. خصوصا در رابطه با دوره رشد این موضوع اهمیت بسزایی دارد. برای مشاهده لیست مکمل های تقویت کننده حافطه اینجا کلیک کنید

 ...........................

با توجه به احتمال بروز کم خونی در دختران در سن یلوغ، میتوانید لیست مکمل های مرتبط با کم خونی را اینجا کلیک کنید. مکمل شناسی سعی کرده است این اطلاعات را به صورت یکپارچه تهیه کند ولی قطعا تشخیص اینکه کدام مکمل برای کدام فرد می تواند مناسب باشد، صرفا با پزشک است و مصرف خودسرانه مکمل های نمی تواند راهگشا باشد

پیشنهاد خواندنی

اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی مشاهده
اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی