بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

اصول حاکم بر انتخاب مکمل غذایی برای رفع بی خوابی و کسب آرامش+لیست مکمل های غذایی

تجربه نشان داده که ممکن است بدن افراد، واکنش های متفاوتی نسبت به مواد غذایی داشته باشند.برخی افراد با نوشیدن یک لیوان قهوه، ممکن است دچار بی خوابی چند ساعته شوند و در سوی مقابل برخی افراد ترجیح می دهند پیش از به رختخواب رفتن، یک لیوان قهوه نوش جان کنند.  بر این اساس شاید نتوان به صورت عمومی یک نسخه واحد برای مقابله با بی خوابی ارائه داد. اما به هرحال بهتر است با اصول کلی تنظیم خواب و مقابله با اختلالات خواب آشنا باشیم. خصوصا اینکه مکمل های غذایی ه عنوان فراورده هایی تازه به دوران رسیده، در دسترس مردم قرار گرفته و برخی افراد ترجیح می دهند روز خود را مکمل های غذایی شروع یا پایان ببخشند.
بی شک در فرهنگ های مختلف از دیرباز، تعدادی از موادغذایی به علت داشتن ترکیبات خاص، عامل تحریک و بیداری شناخته شده و باعث ایجاد استرس و کاهش میزان خواب می شوند. شکلات کاکائویی یکی از این موارد است. نوشابه و چای و قهوه نیز معمولا در این دسته تقسیم بندی می شوند. گاهی اوقات از فلفل و پیاز و تنباکو نیز در همین دسته نام برده می شود
از سوی دیگر برخی دارو ها نظیر داروهای رژیمی ضد افسردگی نیز برخی مکمل های غذایی نظیر اس ایکس، باث بی خوابی می شوند.

برخی افراد معتقد اند مکمل های حاوی مس یا مکمل های حاوی آهن می توانند در این زمینه موثر واقع شوند ولی باید بدانید که نمی توان بدون مشاوره پزشک به سراغ این مکمل های غذایی بروید. ضمن اینکه برخی پژوهش ها تاثیر ملاتونین را در تنظیم خواب تایید کرده است

برای آشنایی با مکمل های غذایی که معمولا برای تنظیم خواب پیشنهاد می شوند می توانید اینجا کلیک کنید تا با لیست مکمل های غذایی آشنا شوید.

ولی نکته اساسی این است که در این خصوص بهترین و معتبرترین مشاور شما، پزشک یا متخصص تغذیه است و اطلاعات این سامانه نمی تواند جایگزین توصیه پزشک شود. خصوصا این موضوع در رابطه با کودکان، سالمندان، بیماران دارای بیماری های زمینه ای و زنان بازدار از حساسیت بیشتری برخوردار است.

پیشنهاد خواندنی

اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی مشاهده
اصول استفاده از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی برای بیماران دیابتی