بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

اطلاعات تکمیلی برای درمان کم خونی فقر آهن

 آهن در بدن انسان یک عنصر معدنی کمیاب و ضروری است که باید از طریق تغذیه درست  و سالم به بدن برسد. تعادل میزان آهن در بدن یک سرفصل بسیار مهم است. یعنی هم کمبود آهن در بدن مخاطره آمیز است و هم تجمع بیش از حد آهن برای بدن خطرناک است. ولی با این وجود، کمبود آهن یکی از شایع ترین سوء تغذیه ها در جهان محسوب می شود.


آهن در روند تنفس، شامل انتقال اکسیژن و انتقال الکترون نقش دارد. این عنصر در تقویت سیستم ایمنی، افزایش فعالیت‌های شناختی و پیشگیری از سرطان ممکن است نقش داشته باشد. علاوه بر این، نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد که آهن می‌تواند در کاهش مشکلات یادگیری و افزایش توانایی شناخت در برخی کودکان و نوجوان مبتلا به فقر آهن مفید باشد. این عنصر ممکن است اثرات مطلوبی روی ایمنی و افزایش توان ورزش داشته باشد.

نکته قابل توجه در مصرف مکمل های آهن این است که مکمل آهن می‌تواند برای کودکان بسیار سمی و کشنده باشد و باید دور از دسترس آنها قرار گیرد. ضمن اینکه مکمل‌های آهن در افراد مبتلا به نارسایی مزمن کبدی، سیروز الکلی، الکلیسم مزمن و نارسایی پانکراس باید با احتیاط مصرف شود.باید توجه داشت که آهن کربونیل برای جذب نیاز به میزان کافی از اسید معده دارد. بنابراین این مکمل باید همراه غذا مصرف شود و نباید با آنتی اسید‌ها استفاده شود. علاوه بر این، آهن باید در افراد دارای سابقه گاستریت، زخم پپتیک یا خونریزی گوارشی با احتیاط مصرف شود.

اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی راجه به نحوه کارکرد آهن در بدن هستید یا اینکه می خواهید در مورد عوارض کمبود یا تجمع بیش از حد آهن در بدن اطلاعات مناسبی داشته باشید می توانید روی این لینک کلیک کنید تاحدا اقل  اطلاعات لازم را دریافت کنید.

اما از آنجایی که انواع و اقسام مکمل های حاوی آهن در داروخانه های ایران موجود است، اعم از آهن های تولید ایران و یا مکمل های آهن خارجی، بهتر است لیست آن ها را مروری کنید. اما نکته بسیار مهم این است که بهیچ وجه، مطالعه این لیست جایگزین توصیه های پزشک یا مشاور تغذیه نخواهد بود. انتخاب مکمل مناسب برای شما باید بر اساس نظر پزشک صورت پذیرد. خصوصا اینکه اگر بحث کم خونی مطرح است، باید عامل کم خونی مشخص شود. ممکن است برای رفع کم خونی، مکمل آهن به شما توصیه شود و ممکن است که اینچنین نباشد و بدن شما نیاز به مکمل آهن نداشته باشد.

برای رفع کم خونی ناشی از فقر آهن، مکمل های غذایی اعم از قرص و کپسول می توانند گزینه های مناسبی باشند.

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد