بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

انواع کراتین و تاثیرات مثبت و منفی کراتین بر ورزشکاران

در جوامع جدید، بحث مکمل های غذایی به یکی از مهمترین مباحث جوانان تبدیل شده است. خصوصا جوانانی که در عرصه ورزش فعالیت می کنند و روز و شب خود را در باشگاه های بدنسازی سپری می کنند.

در میان انواع مکمل های ورزشی، کراتین یکی از شناخته شده ترین مکمل های بدنسازی محسوب می شود. بازار مکمل های ورزشی بیانگر آن است که مکمل های کراتین به اشکال گوناگون و تحت نام های تجاری گوناگون در دسترس مصرف کنند گان قرار دارد. استفاده از کراتین و سایر مکمل های ورزشی بیشتر در بین ورزشکاران در سطوح مختلف رواج دارد. باید توجه داشت که کراتین گرچه یک ماده طبیعی است ولی مصرف آن همیشه بدون عارضه نیست و ممکن است که اختلالاتی را در بدن افراد ایجاد کند.


نکته بسیار مهم در این خصوص آن است که برخی افراد و فروشندگان ادعا می کنند که کراتین و سایر فراورده های ورزشی ایشان مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا قرار دارد، این درحالی است که این مواد که اغلب وارداتی هستند حتی در کشورهای تولید کننده هم تحت نظارت سازمان های دارویی آن کشورها نیست.


در باشگاه های ورزشی، توصیه به استفاده از کراتین وسایر مکمل ها و پروتئین ها بیشتر به صورت شفاهی و دهان به دهان صورت می گیرد و اکثر کسانی که از کراتین استفاده میکنند نه با تجویز پزشک. جمع دوستان وقتی به دنبال خرید یک محصول گام بردارند به دنبال آنها سایر دوستان نیزبه مصرف آن ماده ترغیب می شوند.

برای دریافت اطلاعات کاملتر میتوانید مقاله دکتر سرکندی را ملاحظه فرمایید. برای دانلود این مقاله اینجا کلیک کنید

منبع: سایت مکمل شناسی


پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد