بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کاهش سطح ویتامین D در زنان با توقف داروهای جلوگیری

محققان می‌گویند مادران باردار یا زنانی که سعی در بارداری دارند باید اطمینان حاصل کنند که از مواد غذایی مناسب و مغذی استفاده می‌کنند. محققان بر این باورند که امکان کاهش سطح ویتامین D در زنانی که استفاده از داروهای ضدبارداری حاوی استروژن خود را قطع می‌کنند، وجود دارد.

این ویتامین نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند و میزان کلسیم خود را مدیریت می‌کند که می‌تواند سلامت استخوان‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.


  بدن این ویتامین را زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، تولید می‌کند. در طول دوره بارداری، زنان برای کمک به رشد استخوان جنین میزان بیشتری ویتامین D در بدن خود تولید می‌کنند که این مسئله می‌تواند موجب کمبود ویتامین در بدن مادر شود.

کواکر هارمون، فوق دکتری موسسه ملی علوم بهداشت محیط آمریکا دراین‌باره می‌گوید: «یافته‌های ما حاکی از آن است که زنانی که تصمیم به بارداری می‌گیرند و داروهای ضدبارداری خود را قطع می‌کنند، در معرض این خطر قرار دارند. بنابراین این زنان باید همزمان با قطع داروهای ضدبارداری خود، از دریافت میزان مناسب ویتامین D اطمینان حاصل کنند.»

این مطالعه از ۱۷۰۰ مشارکت‌کننده زن سیاه‌پوست در منطقه دیترویت تشکیل‌شده است. نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان نشان داد که افرادی که از قرص‌ها، حلقه‌های حاوی استروژن یا چسب‌های ضدبارداری استفاده کرده بودند، ۲۰ درصد از میزان ویتامین D بالاتری برخوردار بودند.

هارمون می‌گوید: «ما تفاوت‌های رفتاری زیادی، همچون گذراندن وقت بیشتری در محیط باز در بین این دو گروه مشاهده نکردیم؛ اما زنانی که استفاده از روش‌های جلوگیری از بارداری را متوقف کردند، دارای میزان ویتامین D متوسطی بودند. یافته‌های ما حاکی از آن است که داروهای ضدبارداری حاوی استروژن، سطح ویتامین D را در بدن افزایش می‌دهند و این میزان با قطع داروها کاهش پیدا می‌کند.»

************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از روزنامه سپید 

بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد