بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کاربرد مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه

اندیکاسیون و کاربرد مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
روغن دانه‌ی Blackcurrant ممکن است دارای اثرات محافظ قلبی و همچنین دارای فوایدی در آرتریت روماتوئید باشد. این ماده عامل مفیدی جهت کاهش کلسترول نیست. (گاما لینولنیک اسید [GLA]را جهت سایر کاربردهای احتمالی ببینید.)

موارد منع مصرف مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
حساسیت شناخته شده به محصول حاوی روغن Blackcurrant.

موارد احتیاط مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
زنان باردار، مادران شیرده و کودکان می‌بایست از مصرف روغن Blackcurrant پرهیز نمایند، مگر با توصیه پزشک. به دلیل فعالیت احتمالی آنتی ترومبوتیک، افراد دچار هموفیلی و افرادی که وارفارین (کومادین) مصرف می‌کنند، باید در استفاده از روغن Blackcurrant احتیاط نمایند.


عوارض جانبی مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
عوارض جانبی قابل توجهی گزارش نشده است. افرادی که روغن Blackcurrant دریافت می‌کنند ممکن است علایم گوارشی خفیفی مانند اسهال را تجربه نمایند. برخی افراد نمی‌توانند تعداد کپسول‌های مورد نیاز جهت رسیدن به فواید مورد نظر را تحمل نمایند.

تداخلات مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
هیچ تداخلی بین روغن Blackcurrant و آسپیرین، سایر NSAIDs‏ یا گیاهان از قبیل Allium sativum (سیر) و Ginkgo biloba (جینکو) گزارش نشده است. این چنین تداخلاتی در صورتی که رخ دهند ممکن است با خونریزی بینی و / یا افزایش استعداد کبودی تظاهر یابند. در صورت ایجاد این علایم، دریافت روغن Blackcurrant باید کاهش یابد یا متوقف گردد.

اوردوز مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
هیچ گزارشی از اوردوز وجود ندارد.

دوز و نحوه مصرف مکمل های غذایی روغن دانه‌ی انگور فرنگی سیاه
چندین مکمل روغن دانه‌ی Blackcurrant در دسترس است، که هر کدام مختصراً در مقدار GLA و ALA موجود در کپسول متفاوت هستند. مقدار GLA در این کپسول‏ها از 60 تا 90 میلی‌گرم و ALA از 70 تا 90 میلی‌گرم متغیر می‌باشد. دوز معمول مصرفی سه تا شش کپسول روزانه در دوزهای منقسم می‌باشد.

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد