بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

کاربرد مکمل های غذایی اندرواستندیول

مصرف یا به همراه داشتن این دارو جز در موارد آزمایشات بالینی با مجوز FDA و یا تجویز پزشک مورد صلاحیت غیر مجاز است.


فارماکوکینتیک مکمل های غذایی اندرواستندیول

داده¬های فارماکوکینتیک انسانی کمی در مورد ایزومرهای اندرواستندیول وجود دارد. جذب به دنبال بلع متفاوت بوده، اما تا حدی اتفاق می¬افتد.

متابولیسم مرحله اول، بخش اعظم یک دوز خوراکی دلتا 4 را به متابولیت¬های غیر فعالandrosterone وetiocholanolone تبدیل می¬کند. این دو متابولیت بعد از بلع دلتا 4 و دلتا 5 در ادرار ظاهر می‌شوند. هر دو ترکیب دلتا 4 و دلتا می¬توانند به تستوسترون تبدیل شوند.

اندیکاسیون و کاربرد مکمل های غذایی اندرواستندیول
این ادعا که مکمل اندروستندیول خوراکی اثرات آنابولیک دارد هنوز به اثبات نرسیده است. شواهد اولیه¬ای مبتنی بر نقش این ماده در تنظیم ایمنی و حفاظت در مقابل پرتوها وجود دارد. مصرف این ماده می¬تواند خطرات جدی برای سلامتی برخی افراد داشته باشد.


موارد منع مصرف مکمل های غذایی اندرواستندیول

دلتا 4 و دلتا 5 در افراد مبتلا یا در معرض خطر سرطانهای رحم، تخمدان، پروستات و پستان منع مصرف دارد. مصرف این دارو همچنین در افراد دارای حساسیت به هر جزء از ترکیبات حاوی این ماده نیز غیر مجاز است.

موارد احتیاط مکمل های غذایی اندرواستندیول
مصرف این ماده جز به منظور آزمایشات بالینی با مجوز FDA و تجویز پزشک مورد صلاحیت، غیر قانونی است.

عوارض جانبی مکمل های غذایی اندرواستندیول
داده¬¬ای مبتنی بر ایمنی بلند مدت مصرف این مکمل در دست نیست. اثرات نامطلوب تستوسترون خارجی در مردان شامل آکنه، آتروفی بیضه، ژنیکوماستی، تغییرات رفتاری و احتمالا ریسک سرطان پروستات می‌باشد.

در زنان نیز مصرف این ماده می‌تواند به عوارضی مانند پرمویی، بم شدن صدا، آکنه، هایپرتروفی کلیتورال، آمنوره،ضخیم شدن پوست و طاسی با الگوی مردانه منجر شود.

مصرف تستوسترون در نوجوانان نیز می‌تواند به بسته شدن زود هنگام صفحات رشد استخوانی و کوتاهی قد منجر گردد.دیگر اثرات نامطلوب تستوسترون شامل نقص عملکرد کبدی و افزایش توده¬ پلاکتی می¬گردد.

تداخلات مکمل های غذایی اندرواستندیول

هیچ تداخل غذایی، دارویی، گیاهی و مکملهای غذایی گزارش نشده است.

اور دوز مکمل های غذایی اندرواستندیول
هیچ موردی گزارش نشده است.


دوز و نحوه مصرف مکمل های غذایی اندرواستندیول
مصرف یا به همراه داشتن این ماده جز در موارد تحقیقاتی با مجوز FDA و یا تجویز پزشک مورد صلاحیت غیر قانونی است.

........................................
منبع: مکمل شناسی به نقل از پی در آر


توصیه های مکمل شناسی در خصوص مصرف منطقی و بهینه مکمل های غذایی: مصرف مکمل های غذایی نیاز به آگاهی و تشخیص صحیح دارد و به این جهت مصرف مکمل های غذایی بدون مشاوره با پزشک توصیه نمی شود. ضمن اینکه اطلاعات موجود در وبسایت مکمل شناسی به هیچ وجه جایگزین مشاوره با پزشک نخواهد بود و ضروری است قبل از هرگونه اقدامی، موضوع را با پزشک معالج مطرح نمایید.
مصرف مکمل های غذایی بویژه در خصوص کودکان، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای نظیر دیابت، بیماری های ریوی یا قلبی و عروقی دارند و همچنین در رابطه با زنان باردار از حساسیت بیشتری برخوردار است و ممکن است در صورت عدم توجه به توصیه های پزشک، منجر به عوارض غیر قابل جبرانی شود.
علاوه بر این، توجه داشته باشید با توجه به شیوع تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی، بهترین و معتبرتین مکان برای تهیه مکمل های غذایی، صرفا داروخانه ها هستند و عرضه مکمل های غذایی در خارج از داروخانه، بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، در خارج از داروخانه ممنوع است.

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد