بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

چگونه جذب کرمیوم را افزایش دهیم؟

یک ماده ضروری کمیاب در تغذیه انسان است. شواهدی نشان می‌دهد که این ماده نقش مهمی را در متابولیسم طبیعی کربوهیدرات‌ها ایفا می‌کند. در دهة 1950 دریافت شد که کرومیوم برای حفظ تحمل طبیعی گلوکز در رت‏ها ضروری است؛ فقر کرومیوم در رت‏ها تحمل گلوکز را مختل می‌کند. نتایج یک مطالعه بر روی بیمارانی که تغذیه وریدی تام (TPN) طولانی مدت را به بدون کرومیوم دریافت کرده‌ بودند، علائمی مانند عدم تحمل به گلوکز، کاهش وزن و نوروپاتی محیطی را نشان داد. این نشانه‌ها با دریافت کرومیوم کلراید داخل وریدی برطرف می‌شود.


کرومیوم یک عنصر فلزی با عدد اتمی 24 و جرم اتمی 52 دالتون است. نشانة آن Cr بوده و به‌طور طبیعی به صورت سنگ معدن کروم ـ آهن وجود دارد. کرومیوم در چندین ظرفیت مختلف وجود دارد، که وضعیت تری والان و هگزاوالان شایع‌ترین شکل آن است. بیشتر کرومیوم موجود در مکمل‌های غذایی به‌ صورت تری والان است. ترکیبات هگزاوالان کرومیوم سمی و سرطان‌زای بالقوه هستند.کرومیوم در بسیاری غذاها، به خصوص در مقادیر اندک وجود دارد. منابع خوب غذایی کرومیوم شامل غلات و حبوبات کامل، ادویه‌جات (فلفل سیاه، آویشن)، قارچ، شکر قهوه‌ای، قهوه، چای، آب جو، شراب و محصولات گوشتی می‌باشد. مخمر نیز یک منبع خوب برای کرومیوم است.


میوه‌جات و سبزیجات و غذاهای تصفیه شده‌ عمدتاً از کرومیوم فقیرهستند.


موارد منع مصرف مکمل غذایی کرومیوم
کرومیوم در افراد دچار حساسیت به هر جز مکمل حوای کرومیوم منع مصرف دارد.

موارد احتیاط مکمل غذایی کرومیوم

زنان باردار و مادران شیرده ‌باید از دریافت کرومیوم، بالاتر از میزان دریافت روزانه‌ای مطمئن و مناسب تخمین زده شده (ESADDI) اجتناب نمایند. ESADDI برای کرومیوم 50 تا 200 میکروگرم روزانه است.
افراد دچار شرح حالی از‏هایپوگلایسمی ‌باید در استفاده از مکمل‌های کرومیوم احتیاط نمایند.
 افراد با شرح حالی از هیپرگلیسمی یا دیابت ملیتوس نوع2، تنها برای کنترل احتمالی تحمل غیر طبیعی گلوکز می‌توانند تحت نظارت پزشکی از مکمل کرومیوم استفاده نمایند.


عوارض جانبی مکمل غذایی کرومیوم
مکمل‏های کرومیوم عمدتا به خوبی تحمل می‌شوند. گزارشات اندکی از واکنش‏های ناخواسته به خصوص با استفاده از کرومیوم پیکولینات وجود دارد. یک گزارش از یک بدن ساز 24 ساله وجود دارد که بعد از خوردن 1200میکروگرم
کرومیوم به شکل کرومیوم پیکولینات دچار رابدومیولیز شده است. بثورات پوستی چرک دار جنرالیزه حاد در ارتباط با استفاده از کرومیوم پیکولینات گزارش شده است.

یک مورد از نفریت Interstitial نیز 5 ماه پس از دریافت یک دوره 6 هفته‌ای از 600 میکروگرم کرومیوم پیکولینات روزانه گزارش شده است. موارد دیگری از آنمی، ترومبوسایتوپنی، همولیز، اختلال کبدی، اختلال کلیوی و کاهش وزن بعد از استفاده1200-2400 میکرو گرم کرومیوم پیکولینات روزانه به مدت چهار تا پنج ماه نیز گزارش شده است.

تداخلات
داروها
بتا بلوکرها: مواردی از افزایش سطوح کلسترول HDL بعد از دو ماه از مصرف کرومیم با دوز 600 میکروگرم روزانه به صورت مخمر غنی از کرومیوم، در افراد تحت درمان با بتا بلوکر دیده شده است.

مکمل‏های غذایی
آسکوربات: دریافت همزمان آسکوربات و کرومیوم ممکن است جذب کرومیوم را افزایش دهد.

غذاها
دریافت همزمان کرومیوم با غذاهای غنی از اسید فیتیک(نان تخمیر نشده، لوبیای خام، دانه‏ها، آجیل و حبوبات و انواع سویا) ممکن است جذب کرومیوم را کاهش دهد.

دوز و نحوه مصرف
اشکال کمی از کرومیوم برای مکمل سازی غذایی وجود دارد که شامل کرومیوم پیکو لینات، کرومیوم پلی نیکوتینات، کرومیوم کلرید و مخمر‌های غنی از کرومیوم می‌باشد. این اشکال به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر در دسترس هستند. دوز‏های معمول کرومیوم از50 تا200 میکروگرم روزانه متغیر است که به صورت کرومیوم المنتال عنوان می‌شود. دریافت کرومیوم تقریبا 25میکروگرم روزانه است.


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد