بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مزایا و موارد منع مصرف مکمل غذایی CDP- کولین

اندیکاسیون و کاربرد مکمل غذایی CDP- کولین
CDP- کولین ممکن است در درمان سکته مغزی و آسیبهای مغزی مفید باشد. شواهدی وجود دارند که CDP- کولین ممکن است در بعضی افراد دچار دیس کینزی تأخیری، بیماری پارکینسون، آلزایمر و دیگر شرایطی که با اختلال در فعالیتهای شناختی شامل کاهش حافظه شناخته می‌شوند، موثر واقع شود. یک اندیکاسیون دیگر ممکن است ارتقای حدت بینایی در افراد دچار تنبلی چشم باشد.


موارد منع مصرف مکمل غذایی CDP- کولین
هرگونه حساسیت شناخته شده به محصولات حاوی CDP- کولین.

موارد احتیاط مکمل غذایی CDP- کولین

به دلیل عدم وجود مطالعات ایمنی طولانی مدت، مصرف CDP- کولین توسط کودکان، زنان باردار و مادران شیرده غیر مجاز است.
افرادی که تمایل به استفاده از CDP- کولین بهرای ارتقا سلامتی خود دارند، باید در مورد استفاده‏ آن با پزشک خود مشورت نمایند.

عوارض جانبی مکمل غذایی CDP- کولین
واکنشهای جانبی گزارش شده شامل دیسترس اپی گاستر، تهوع، راش، سردرد و خواب آلودگی است.

دوز و نحوه مصرف مکمل غذایی CDP- کولین
 CDP- کولین در بعضی کشورها به صورت داروی تزریقی جهت درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد مجوز دارد. اجازه یافته است. چندین کارآزمایی‏ بالینی در ایالات متحده و دیگر کشورها برای بررسی اثر سیتیکولین در سکته مغـزی حاد، و همچنین درمورد اثرات آن بر عملکرد مغزی و رفتار در افراد معتاد به ماری جوانا و به عنوان درمان مکمل برای بیماران دچار اختلال دوقطبی و افسردگی در حال انجام است.


CDP- کولین به صورت تک جز و یا به صورت ترکیب با سایر مواد در مکملهای غذایی با میزان معمول 250 میلی گرم، یک یا دو بار در روز عرضه می‌شود. تقریباً 20% CDP- کولین، کولین است. پایداری یک نگرانی درباره CDP- کولین است. نمک‏های سولفاناته بلند زنجیره آلکیل CDP- کولین به نظر می‌رسد پایداری این ماده را برای استفاده‌ی خوراکی آن نشان داده‏اند.

........................................
منبع: مکمل شناسی به نقل از پی در آر


توصیه های مکمل شناسی در خصوص مصرف منطقی و بهینه مکمل های غذایی: مصرف مکمل های غذایی نیاز به آگاهی و تشخیص صحیح دارد و به این جهت مصرف مکمل های غذایی بدون مشاوره با پزشک توصیه نمی شود. ضمن اینکه اطلاعات موجود در وبسایت مکمل شناسی به هیچ وجه جایگزین مشاوره با پزشک نخواهد بود و ضروری است قبل از هرگونه اقدامی، موضوع را با پزشک معالج مطرح نمایید.
مصرف مکمل های غذایی بویژه در خصوص کودکان، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای نظیر دیابت، بیماری های ریوی یا قلبی و عروقی دارند و همچنین در رابطه با زنان باردار از حساسیت بیشتری برخوردار است و ممکن است در صورت عدم توجه به توصیه های پزشک، منجر به عوارض غیر قابل جبرانی شود.
علاوه بر این، توجه داشته باشید با توجه به شیوع تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی، بهترین و معتبرتین مکان برای تهیه مکمل های غذایی، صرفا داروخانه ها هستند و عرضه مکمل های غذایی در خارج از داروخانه، بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، در خارج از داروخانه ممنوع است.



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد