بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نمی توان چاقی را یک شبه درمان کرد

بر اساس بیانیه انجمن بین‌المللی چاقی و سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به 60 درصد موارد، بروز دیابت با اضافه وزن و چاقی مرتبط است. همچنین خطر ایجاد بیماری‌های مزمن (سنگ کیسه صفرا، پر فشاری خون، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های بدخیم روده بزرگ و سکته مغزی) با افزایش وزن ارتباط مستقیم دارد.

با توجه به اینکه بر اساس آمارهای موجود بیش از 60 درصد مردم جهان فعالیت جسمی کافی ندارند، روند اختلالات وزن به طور روز افزون رو به افزایش می‌باشد.

با این اوصاف هر چند توجه به کاهش وزن و درمان چاقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما بد نیست بدانیم نحوه صحیح پیشگیری و درمان نیز امری بسیار مهم می‌باشد که در بسیاری از موارد این موضوع از سوی مبتلایان نادیده گرفته شده و با توسل به برخی روش‌های نادرست درمانی می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و اضافه وزن خود را سریعاً کاهش دهند.

در این میان مصرف انواع ملین‌ها به منظور درمان چاقی و حتی تجویز آن توسط برخی پزشکان نیز از جمله اقدامات غیر علمی کاهش وزن بوده که متأسفانه این روزها بسیار متداول شده است. این مسأله می‌تواند منجر به پذیرش عوارض داروها، سایر بیماری‌های گوارشی یا سیستمیک گردد.

شایان ذکر است در مواردی که ملین‌ها برای کاهش وزن استفاده می‌شوند بیمار باید بداند کاهش وزن خود را که موقتی می‌باشد با هزینه‌ای گزاف بدست می‌آورد و تا مدت‌ها بدن خود را در مقابل بیماری‌های دیگر آسیب‌پذیر می‌سازد.

برای کاهش وزن هیچ کاری مؤثرتر از ورزش منظم و رژیم غذایی کم کالری نیست و همچنین استفاده از داروهای لاغری و یا ملین‌ها جز زیان به سلامت فرد هیچگونه اثر دیگری نخواهد داشت. بنابراین با یک مشاوره صحیح تغذیه‌ای و انجام ورزش مداوم و البته صرف کمی حوصله می‌توان به وزن ایده‌ال رسید و نیازی به مصرف انواع و اقسام داروهای لاغری نمی‌باشد.

*************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از وبسایت بیمارستان عرفان 

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد