بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

11 دلیل برای اینکه باید از روغن زیتون تازه بیشتری استفاده کنید

 11 دلیل برای اینکه باید از روغن زیتون تازه بیشتری استفاده کنید

زیتون دارای چربی های غیر اشباع سالم و خواص دارویی است که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند. تحقیقات در مورد مزایای روغن زیتون در مقالات علمی فراوان است.

مدتهاست مشخص شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای که غنی از روغن زیتون تازه است، مزایای قلبی عروقی را به ارمغان می آورد. تصور نادرستی وجود دارد که مزایای روغن زیتون مربوط به محتوای بالای اسید اولئیک است که این تصور منجر به محبوب شدن روغن کلزا به عنوان یک جایگزین ارزان شد. اما کلزا فاقد بسیاری از مزایای روغن زیتون است.

روغن زیتون تازه دارای عطر و طعم میوه ای و رنگ سبز است که تاییدی برای محتوای غنی ترکیبات آن مانند اولئوروپین (oleoeuropein) و هیدروکسی تیروزول (hydroxytyrosol) است.


در اینجا 11 دلیل آورده شده است برای اینکه شما باید از روغن زیتون تازه در سالاد خود و در آشپزی خود استفاده کنید:

1-  روغن زیتون پایدارتر و سالم تر از روغن دانه ها برای سرخ کردن غذا است. روغن های مختلف در معرض حرارت پایداری های متفاوتی دارند. محققان سیب زمینی سرخ شده در 4 روغن مختلف: زیتون، ذرت، سویا و آفتابگردان را بررسی کردند. بعد از استفاده مجدد از روغن تا 10 بار، آنها دریافتند که روغن زیتون حداقل تغییرات شیمیایی را دارد و به خصوص نسبت به تولید لیپید پراکسید های (lipid peroxides) خطرناک مقاوم است. البته، استفاده از روغن زیتون برای سرخ کردن در دمای بالا توصیه نمی شود. 

2-  روغن زیتون باعث می شود شما احساس سیری کنید. محققان اثرات سیری چهار چربی و روغن خوراکی مختلف را مورد بررسی قرار دادند: روغن خوک، روغن کره، روغن کلزا و روغن زیتون. آنها داوطلبان را با 500 گرم ماست که با چهار نوع مختلف روغن مخلوط شده بود تغذیه کردند و دریافتند که ماست مخلوط شده با زوغن زیتون بیشترین اثر سیر کننده را دارد.

3-  رژیم غذایی حاوی روغن زیتون سبب اضافه وزن شما نمی شود. در مطالعه ای که در قسمت قبل به آن اشاره شد، هیچ یک از مصرف کنندگان روغن زیتون اضافه وزن نداشتند. روغن زیتون یکی از عناصر کلیدی رژیم غذایی مدیترانه ای است که مزایای بهینه سازی وزن آن ثابت شده است. مطالعات نشان می دهد که با وجود مصرف زیاد کالری چربی از روغن زیتون، افراد لاغر باقی می مانند.

4-  روغن زیتون ممکن است از سکته مغزی محافظت کند. مطالعات گسترده ای که شامل هزاران نفر است نشان داده است مصرف زیاد روغن زیتون با کاهش خطر سکته مغزی همراه است. این محتوای فنولیک (phenolic) از روغن زیتون است که مسئولیت بهینه سازی فشار خون را دارد، زیرا روغن زیتون تصفیه شده، همانند تصفیه نشده، در این خصوص سودمند نیست.

5- روغن زیتون ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کند. همانطور که انتظار می رود، حفاظت از شریان ها توسط روغن زیتون همانند سکته مغزی، به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز منجر می شود. برای هر 10 گرم در روز افزایش مصرف روغن زیتون تازه، خطر بیماری قلبی عروقی و مرگ و میر به ترتیب 10٪ و 7٪ کاهش می یابد. همچنین مطالعات علمی نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای که غنی از روغن زیتون است، باعث افزایش سطح کلسترول خوب HDL می شود.

6-  روغن زیتون ضد التهاب است. روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان ها است که رادیکال های مسبب التهاب را خنثی می کنند. 

7- روغن زیتون ممکن است با سرطان مبارزه کند. سلول های سرطانی سالم به عنوان یک مهار کننده قوی از سلول های سرطانی شناخته شده اند. یک رژیم غذایی مدیترانه ای همراه با روغن زیتون با کاهش خطر سرطان سینه همراه بوده است.

8-  روغن زیتون خواص ضد باکتریایی دارد. یک ترکیب از روغن زیتون و اولئورفین(oleuropein)، یافت شده است که خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی قوی دارد. مطالعات نشان می دهد که این ترکیب باکتری عامل بسیاری از موارد زخم و سرطان معده را مهار می کند.

9- روغن زیتون ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده اند که اثر روغن زیتون در مبارزه با افزایش قند خون و مقاومت به انسولین اثبات شده است. یک مطالعه جدید نشان داد که یک رژیم غذایی مدیترانه ای که حاوی روغن زیتون است 40٪ خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

10- روغن زیتون ممکن است از ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون به شدت از اعصاب حفاظت می کنند. 

11- روغن زیتون جذب مواد مغذی حیاتی در سبزیجات را بهبود می بخشد. به نظر می رسد که ویتامین های محلول در چربی مانند A، D، E  و K و مواد مغذی مانند لیکوپن، لوتئین، بتا کاروتن بهترین جذب را با چربی دارند. 
هر کدام از این ویتامین های محلول در چربی نقش کلیدی و مهمی در عملکرد طبیعی بدن دارند. به عنوان مثال تأثیر مفید و مثبت ویتامین A روی قوه ‌ی بینایی، پوست و مخاط‌ ها معروف است. برای این که روده ها بتوانند به خوبی کلسیم جذب کنند نیاز زیادی به ویتامین D دارند. علاوه بر این ویتامین D نقش زیادی در سلامت استخوان ‌ها ایفا می ‌کند. ویتامین E قدرت باروری را بالا می‌ برد به خاطر این که روی غدد جنسی تأثیر می‌ گذارد. ویتامین K نیز به میزان کمی در کبد ذخیره می ‌شود و در انعقاد خون و تثبیت کلسیم داخل استخوان‌ ها نقش دارد. 
بنابراین این ایده ی خوبی است که از روغن زیتون به عنوان سس سالاد خود استفاده کنید تا جذب ویتامین های موجود در آنها را افزایش دهید.

امیدواریم این دلایل به شما یک دید کاملا جدید و علمی برای ارزش روغن زیتون با کیفیت بالا در یک رژیم غذایی سالم داده باشند. به دنبال روغن های زیتونی باشید که خالص هستند و کیفیت آنها بررسی شده است. 

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:



مه 19، 2017 | توسط دکتر رونالد هافمن

drhoffman.com

https://drhoffman.com/article/11-reasons-why-you-should-be-using-extra-virgin-olive-oil/

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید
تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/
 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : روغن زیتون

پیشنهاد خواندنی

سطح ویتامین های محلول در چربی  در کودکان مبتلا به سلیاک مشاهده
سطح ویتامین های محلول در چربی در کودکان مبتلا به سلیاک