بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

امگا3 و طول عمر بیماران سرطانی روده

محققان با بررسی داده‌های دو مطالعه طولانی مدت دریافتند که بیماران مبتلا به سرطان روده می‌توانند با استفاده از اسیدهای چرب امگا3 از عمر طولانی‌تری برخوردار شوند. پژوهشگران دانشگاه وینتروپ می‌گویند بیماران مبتلا به سرطان روده‌ای که میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 را به ویژه از روغن ماهی دریافت می‌کنند، شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

محققان دریافتند بیمارانی که روزانه حداقل 3/0 گرم اسید چرب امگا 3 از روغن ماهی مصرف می‌کردند، 41 درصد کمتر از سایر افرادی که کمتر از 1/0 گرم در روز از این اسید چرب مصرف می‌کردند، در خطر مرگ قرار داشتند. علاوه بر این مصرف 15/0 گرم در روز از امگا 3 پس از تشخیص سرطان روده با کاهش 70 درصدی مرگ ناشی از بیماری مرتبط بود.


محققان بر این باورند که برای اثبات رابطه علت و معلولی میان اسیدهای چرب امگا3 و کاهش خطر مرگ به پژوهش‌های بیشتری نیاز است. در این تحقیق 1700 بزرگسال آمریکایی مبتلا به سرطان روده حضور داشتند که همگی آنها پرسشنامه‌هایی در رابطه با مصرف غذایی‌‌شان پر کرده بودند. طی 10 سال از این پژوهش 561 نفر از آنان فوت شدند که 169 نفر از آنان به علت سرطان جان خود را از دست دادند. 

رابطه مصرف اُمگا 3 دریایی و کاهش خطر سرطان روده به ویژه در افراد قد بلند، لاغر و افرادی که به طور منظم آسپرین مصرف نمی‌کردند، قدرتمندتر گزارش شد. خطر مرگ ناشی از تمامی علل نیز در افرادی که مصرف امگا 3 خود را بالا برده بودند 13 درصد کاهش داشت. این پژوهش از سوی انجمن انگلیسی گوارش و در ژورنال Gu منتشر شده است.

*************

منبع: سامانه مکمل شناسی به نقل از medicalnewstoday

بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد