بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ارتباط ویتامین E و الگوهای غذایی

ارتباط ویتامین E و الگوهای غذایی

ویتامین E عمدتا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که از آسیب دیدن اسیدهای چرب اشباع نشده بوسیله پراکسیداسیون لیپید جلوگیری می کند. آسیب اکسیداتیو با بیماری های مزمن متعددی از جمله بیماری های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است.

 ویتامین E به دو دسته کلی توکوفرول ها (tocopherols) و توکوترینول ها (tocotrienols) تقسیم می شود که هر دسته نیز خود شامل 4 نوع آلفا، بتا، گاما و دلتا است.

در مطالعه ای که اخیرا در نشریه Nutrients به چاپ رسیده است به بررسی الگوی توزیع ویتامین E در جامعه آلمان و اثرات بالینی و بیوشیمیایی انواع این ویتامین ها پرداخته شده است.

برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با تغذیه، توصیه شده است که میزان پلاسمای آلفا در خون در حدود 30 میکرو مول بر لیتر  باشد، و به این منظور توصیه هایی برای مصرف روزانه ویتامین E در آلمان بر اساس سن و جنسیت تهیه شده است.

 اما در خصوص میزان موفقیت و نزدیکی این توصیه ها به اهداف، تخمینی در دست نیست و بر اساس مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته حدود نیمی از جمعیت مورد آزمایش حد توصیه شده از ویتامین E را دارا نبوده اند.

یکی از عوامل تعیین کننده غلظت ویتامین E در بدن، مصرف آن و روغن های گیاهی، آجیل، گندم، زیتون، سبزیجات برگ سبز و میوه ها است که منابع مهم ویتامین E می باشند. با این حال، ارتباط سطح ویتامین E با الگوهای تغذیه ای مورد بررسی قرار نگرفته است.

در نتیجه ی این مطالعه مشخص شد که اکثر افراد مورد آزمایش قرار گرفته در شمال آلمان دارای سطوح α-توکوفرول کافی بودند که نشان می داد در رژیم غذایی مردم این مناطق مقدار کافی ویتامین E موجود است.

 با این حال، روند برعکس مشاهده شده بین الگوی غذایی غربی (که در دیگر نواحی آلمان بیشتر متداول است) و کاهش غلظت α-توکوفرول باید مورد توجه قرار گیرد.

این محققان در واقع نشان دادند الگوهای ناسالم غذا خوردن می تواند تاثیر منفی بر وضعیت ویتامین E داشته باشد.

نتایج این تحقیق در سال 2018 در مجله Nutrients منتشر شده است.

لازم به ذکر است که طبق مطالعات قبلی صورت گرفته، ویتامین E تاثیرات مثبتی بر بیماری هایی مثل آلزایمر، آسم، سرطان، پوکی استخوان، کبد چرب و بیماری های قلبی و کلیوی دارد. این ویتامین همچنین اثرات مثبتی بر باروری زنان دارد. (لینک از مکمل شناسی)



منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:


by Sabina Waniek

Vitamin E (α- and γ-Tocopherol) Levels in the Community: Distribution, Clinical and Biochemical Correlates, and Association with Dietary Patterns

Nutrients 2018, 10(1), 3.

http://www.mdpi.com/2072-6643/10/1/3/htm

مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد