بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

9 مکمل گیاهی مفید برای پاکسازی کبد

9 مکمل گیاهی مفید برای پاکسازی کبد
یک تنگ ماهی را با یک موتور فیلتر آب تصور کنید. اگر فیلتر با سموم تنگ مسدود شده باشد، کل تنگ با همان آلاینده پر می شود. در سیستم بدن ما، فیلتر کبد است، تنگ بدن ما است، و ماهی ای که در آن زندگی می کند، شما هستید.

خوشبختانه، تعدادی از گیاهان دارویی برای پاکسازی کبد شناسایی شده اند. اما ابتدا اجازه دهید کمی فعالیت کبد را در سم زدایی بررسی کنیم.

کبد اندام اصلی مسئول اخراج و تجزیه سموم در داخل بدن است. به طور خاص، کبد صفرا تولید می کند، که یک عامل سم زدایی مهم است. حتی بسیاری از پزشکان سنتی نیز کاملا بر این اعتقاد هستند که سلامت کبد شما در سلامت کلی شما نقش مهمی دارد.

گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که می توانند به پاک سازی کبد کمک کنند. در اینجا 9 گیاه دارویی رایج در این زمینه معرفی می شود:


1-پوست برتوتو (Borotutu Bark)

پوست Borotutu از دیرباز به عنوان یکی از قوی ترین ترکیبات در پاک سازی کبد و پشتیبانی سیستم از سیستم گوارش شناخته می شود. این گیاه حتی در مبارزه با کولیک صفراوی و زردی امیدبخش بوده است. همچنین لازم به ذکر است که این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که می توانند به محافظت از سلول های کبدی از آسیب جدی کمک کنند.


2-دانه های گیاه خار مریم

خار مریم برای بیش از دو هزار سال به علت اثرات قابل توجه آن در کبد و کیسه صفرا مورد استفاده قرار گرفته است. گالن و پلینی، فیلسوفان باستان به رسمیت شناختن و استفاده از قابلیت خار مریم برای تمیز کردن و حمایت از کبد را اشاره کرده اند. خار مریم به سم زدایی از سموم مانند الکل، بازسازی بافت آسیب دیده کبد، تحریک تولید صفرا و بهبود هضم کمک می کند.


3-Chanca Piedra

مردم بومی آمازون از قرن ها پیش برای بهبود حذف طبیعی سموم بدن در کبد و کیسه صفرا و نیز سنگ کلیه از این گیاه استفاده کرده اند. این گیاه کبد را تحریک می کند تا خود را از سموم مضر و ذرات خارجی پاک کند. Chanca Piedra کبد را تسکین می دهد، تولید صفرا را افزایش می دهد و تشکیل سنگ های کلسفید را در بدن کاهش می دهد.


4-مامیران بزرگ (Greater Celandine)

یونانیان و رومیان باستان، مامیران بزرگ را یکی از قوی ترین گیاهان پاک کننده کبد دانسته اند. موریس مسیگو گیاه شناس معروف فرانسوی از مامیران بزرگ برای همه مشکلات کبدی استفاده می کند. این گیاه تولید آنزیم را از لوزالمعده تحریک می کند، به کبد کمک می کند تا ذرات خارجی را از بین ببرد، تولید صفرا را تحریک می کند، به کاهش اسپاسم صفراوی کمک می کند و کبد تلخ را بهبود می بخشد.


5-ریشه کاسنی

کاسنی که به دلیل گلهای آبی جالب آن شناخته شده است نیز یک گیاه دارویی است که توانایی آن برای کمک به پاک سازی کبد قابل توجه است. پزشکان رومی قدیم، ایران، عربستان و هند از برگ ها و ریشه کاسنی برای کمک به بیماری های کبدی مانند زردی، کیسه صفرا، سنگ های ادراری، یبوست، اختلال در خواب، افسردگی و سردرد استفاده می کنند.


6-ریشه قاصدک

این علف هرز، که اغلب توسط کارگران مراقبت از چمن نادیده گرفته می شود، پاک کننده کبد است. ریشه قاصدک باعث تحریک جریان خون صفراوی از کبد می شود و اغلب توسط گیاه خواران برای مبارزه با کبد چرب، سیروز، غلبه بر استروژن و حتی آکنه استفاده می شود.


7-زردچوبه ارگانیک


زرد چوبه محافظ قدرتمند کبد و حتی بازسازی کننده سلول های کبدی است. زردچوبه نه تنها باعث تحریک آنزیم هایی که مسئول تخریب سموم (از جمله سرطان های معروف شناخته شده) از بدن است، بلکه تحقیقات UCLA نشان می دهد که زردچوبه قادر به مبارزه با اثرات سرطان زا است.


8-نعناع

نعناع فقط برای نفس تازه نیست. این گیاه موجب تحریک جریان صفراوی شده و مجاری صفراوی را پاک می کند و به تجزیه چربی ها کمک می کند. همچنین کمک می کند تا کلسترول بد را کاهش دهد. نعناع همچنین مانع از انسداد در کلیه و کیسه صفرا می شود و معده را برای هضم مطلوب کمک می کند.


9-ریشه ترشک زرد

این گیاه به عنوان یک تصفیه کننده خون شناخته می شود و معمولا برای پاک کردن سموم از بدن استفاده می شود. ترشک زرد به تجزیه مواد غذایی چربی با تحریک تولید صفرا کمک می کند ، سم زدایی طبیعی کبد را افزایش می دهد، جریان آنزیم های گوارش را بهبود می بخشد و به کبد در از بین بردن سموم کمک می کند. همچنین این گیاه باعث کاهش سوزش کبد و سیستم گوارش می شود.


راهنمای منابع و رفرنس های مکمل شناسی:

Source & Reference


The Top 9 Herbs for Liver Cleansing

www.globalhealingcenter.com, Published on October 1, 2012, Last Updated on December 4, 2015...

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/ منصور

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد


______________________________








پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد