بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین D و سرطان های گوارشی

ویتامین D و سرطان های گوارشی
ویتامین D به عنوان پیش ماده هورمون استروییدی کلسیتریول، که فعالیت های بسیار گسترده ای در سرتاسر بدن دارد، بکار می رود.

یکی از مهمترین نقش های کلسیتریول در بدن مرتبط با موضوعات سرطان است. کلسیتریول مسیرهای سلولی متعددی که در خطرات ناشی از سرطان و تشخیص سرطان تعیین کننده هستند را تنظیم می کند.

تحقیقات علمی نشان داده اند که کمبود ویتامین D با فرایندهای مختل کننده متعددی از جمله خطر شکستگی، پیری، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان در ارتباط است.

سوخت وساز 25،1-دی هیدروکسی ویتامین D3 ژن های متعددی را که فیزیولوژی و هموستازی روده را کنترل می کنند، تنظیم می کند. 1،25-دی هیدروکسی ویتامین D3 نقش های مختلفی همچون محافظت از لایه مخاطی، جذب کلسیم و فسفات، دفاع از میزبان در مقابل پاتوژن ها و ایجاد پاسخ های التهابی نیز ایفا می کند.

اگرچه داده های اپیدمیولوژیکی هنوز ناسازگار هستند و آزمایش های مبتنی بر گروه کنترل بر روی انسان ها هنوز به اندازه کافی از فواید ویتامین D در این زمینه سخن نگفته اند، اما نتایج حاصل از چندین مطالعه ارتباطی با اطمینان پیشنهاد می دهند که کمبود ویتامین D خطر پیشرفت سرطان را افزایش می دهد.

 همچنین این تحقیقات پیشنهاد کرده اند که پیشگیری از کمبود ویتامین D و استفاده از مکمل های ویتامین D می تواند یک روش ایمن و اقتصادی برای کاهش شیوع سرطان و بهبود نتایج درمان و تشخیص سرطان ارائه دهد.

در بین سرطان های مختلف، نقش ویتامین D در سرطان ها مرتبط با دستگاه گوارشی بیش از بقیه مورد مطالعه قرار گرفته اند.

به عنوان مثال، در مطالعه ای مروری که اخیرا توسط محققان هندی انجام شد، نقش برجسته ویتامین D در انواع مختلفی از سرطان های گوارشی از جمله سرطان های مری، معده، کبد، پانکراس و روده بزرگ بررسی شد.

این مطالعه در تاریخ 3  ژانویه 2018 در مجله J Lab Physicians به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Vitamin D and gastrointestinal cancer

Mahendra A, Karishma, Choudhury BK, Sharma T, Bansal N, Bansal R, Gupta S. J Lab Physicians [serial online] 2018 [cited 2018 Jan 12];10:1-5. Available from: http://www.jlponline.org/text.asp?2018/10/1/1/222161

http://www.jlponline.org/article.asp?issn=0974-2727;year=2018;volume=10;issue=1;spage=1;epage=5;aulast=Mahendra..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد