بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین K و شکستگی ها

ویتامین K و شکستگی ها
ویتامین K یک گروه از ویتامین های محلول در چربی با ساختار مشابه است که شامل فیلیکوینون (K1)، مناکوینون ها (K2) و منادیون (K3) هستند. ویتامین K2 یک دسته از مولکول های طبیعی ویتامین K است که با اعداد (به عنوان مثال MK4 و MK7) مشخص می شوند.

گیاهان ویتامین K1 را تولید می کنند و حیوانات می توانند فرم MK4 ویتامین K2 را با تبدیل K1 به MK4 ایجاد کنند. در مواد غذایی MK4 در لبنیات و گوشت یافت می شود، اما در سطوح بسیار کمتر از آن که برای انسان مفید است. در مقابل، MK7 توسط باکتری تولید می شود.

 انسان نمی تواند MK7 را تولید کند ویتامین K3 مصنوعی است و به علت سمیت آن توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده برای کاربردهای انسانی ممنوع شده است. در مقایسه با ویتامین K3، هیچ گونه سمیت شناخته شده برای فرم های ویتامین K1 و K2 وجود ندارد.

تحقیقات در طول 40 سال گذشته مشخص کرده است که ویتامین K در عمل لخته شدن خون بسیار مهم است. ویتامین K در بسیاری از مسیرهای بیوشیمیایی نقش دارد. تحقیقات نشان می دهد که اشکال خاص ویتامین K موجب تولید پلاکت خون و تولید خون، رشد استخوان ها و کاهش شکستگی ها، کاهش نشانگرهای التهاب و تولید بافت همبند (کلاژن) می شود.

در حالی که ویتامین K1 به عنوان یک عامل لخته شدن توسط کبد مورد استفاده قرار می گیرد، ویتامین K2 در سایر اندام ها مانند مغز، عروق، سینه ها و کلیه ها استفاده می شود. در واقع، ویتامین K2 در مغز موجب تولید میلین و اسپینگولیپید ها (چربی های ضروری برای سلامت مغز) می شود و از آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند.

هر دو نوع MK4 و MK7 برای سلامت استخوان توصیه می شوند. حال سوال این است که کدام برای سلامت استخوان مفیدتر است؟ مهمترین خطر ابتلا به پوکی استخوان، شکستن استخوان است. به نظر می رسد اکثر مردم روی نتایج آزمایش تراکم استخوان تمرکز می کنند، اما اسکن تراکم استخوان فقط در 44٪ زنان و تنها در 21٪ مردان شکستگی را پیش بینی می کند. مهمترین موضوع در ارزیابی مواد مغذی موجود در مکمل های پوکی استخوان، این است که بپرسید: "کدام مواد مغذی در آزمایشات بالینی برای کاهش شکستگی تایید شده است؟"

برای کاهش شکستگی، تحقیقات قریب به اتفاق، از فرم MK4 ویتامین K2 در دوز 45 میلی گرم در روز حمایت می کند. MK7 هرگز در هر مطالعه ای برای کاهش شکستگی استفاده نشده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Vitamin K and Fractures

nbihealth.com..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد