بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

نقش ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در سلامت باروری زنان

نقش ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در سلامت باروری زنان
جالب است بدانید که وقتی برای نخستین بار در سال 1922 ویتامین E کشف شد، از آن به عنوان ماده ای که برای باروری ضروری است نام برده می شد.

پس از آن و به دنبال این کشف، ویتامین E بطور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفت و مسیر تحقیقات به گونه ای پیش رفت که این ترکیب بطور گسترده به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند محلول در چربی شناخته شده و استفاده شد.

در سالهای اخیر نیز همواره علاقه روزافزونی به مطالعه نقش ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان وجود داشته است چرا که تحقیقات نشان داده اند این ویتامین می تواند سطح کلسترول بدن را کم کرده و به عنوان یک عامل ضدسرطان عمل کند.

مطالعات متعددی گزارش کرده اند که ویتامین E می تواند تاثیرات ضدسرطانی و ضدالتهابی داشته باشد. همچنین گزارشات متعددی نشان داده اند که ویتامین E فواید مطلوبی بر سلامت عمومی نیز دارد.

اما با وجود اینکه در هنگام کشف اولیه این ویتامین از آن به عنوان یک ماده ضروری برای باروری نام برده می شد، در تحقیقات انجام شده تا به امروز، بررسی نقش این ویتامین در باروری با کم توجهی روبرو شده است.

اما اخیرا محققان با رجوع به کشف اولیه این ویتامین علاقمند شده اند که تاثیر این ویتامین را به عنوان یک آنتی اکسیدان در سلامت و بهداشت باروری زنان مطالعه کنند.

آنها با بررسی انواع اختلالات باروری و دلایل آنها و همچین نقش و خواص ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان، گزارش کرده اند که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در برابر اختلالات تولید مثلی اثرات مثبت دارد. از این رو، به شدت توصیه می شود که زنان، به ویژه کسانی که در سن باروری هستند، به طور منظم ویتامین E مصرف کنند.

با این وجود با توجه به مطالعات اندک انجام شده در این زمینه، انجام تحقیقات بیشتر می تواند مسیر روشن تری را ایجاد کند.


منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Vitamin E as an Antioxidant in Female Reproductive Health

Antioxidants 2018, 7(2), 22; doi:10.3390/antiox7020022, Published: 26 January 2018..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد