بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آیا ویتامین D می تواند فشار خون را درمان کند؟

آیا ویتامین D می تواند فشار خون را درمان کند؟
در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان آلمانی انجام شد، ارتباط بین مصرف مکمل های ویتامین D و کاهش فشار خون در بیمارانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند ارزیابی شد.

امروزه مشخص شده است که سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون تاثیری عمیق در تنگی قلب و عروق و تنظیم فشار خون دارد. بنابراین بسیاری از داروهای ضدفشار خون با تاثیر بر روی این سیستم فشار خون را کنترل می کنند.

جالب است که تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده اند مکمل های ویتامین D می تواند با تاثیر بر تولید رنین و کاهش آن، فشار خون را نیز کاهش دهند. با وجود این که این مشاهده در آزمایشگاه اتفاق افتاده است، پژوهشگران معتقدند چنین تاثیری در بدن انسان نیز می تواند مشاهده شود.

برای بررسی این موضوع، برخی تحقیقات در مقیاس بالا نشان دادندکه سطح 25-هیدروکسی ویتامین D در سرم بطور معکوس با شیوع فشار خون بالا در ارتباط است. با این وجود، هنوز در برخی مطالعات بالینی انجام شده ارتباط واضحی بین مصرف مکمل های ویتامین D و کاهش فشار خون مشاهده نشده است.

مشاهده نشدن واضح این ارتباط در مطالعات بالینی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. از آن جمله می تواند به بهینه نبودن شرایط مطالعه اشاره کرد.

همچنین این نکته نیز باید ذکر شود که برای مشاهده تاثیر مکمل های ویتامین D بر بهبود اختلالات قلبی عروقی حتما باید مکمل های مصرفی در طول درمان سطح 25-هیدروکسی ویتامین D را در سرم ترمیم کرده باشند. در غیر این صورت تاثیرات درمانی آن قابل مشاهده نخواهد بود.

روی هم رفته محققان شواهد بسیار امیدبخشی برای درمان فشار خون بالا با مکمل های ویتامین D مشاهده کرده اند و امید دارند در تحقیقات آینده با بررسی های بالینی بیشتر در این زمینه راهکارهای عملی مفیدی ارائه دهند.

آنها معتقدند تحقیقات آینده در این زمینه باید بر روی دوزهای مصرفی و نیز افزایش فراهمی زیستی مکمل های ویتامین D باشد.

این مطالعه در تاریخ 3  فوریه 2018 در مجله International Journal of Molecular Sciences منتشر شده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


The Impact of Vitamin D in the Treatment of Essential Hypertension

Int. J. Mol. Sci. 2018, 19(2), 455; doi:10.3390/ijms19020455, Published: 3 February 2018.

http://www.mdpi.com/1422-0067/19/2/455..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________



بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد