بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

عواملی که باعث ایجاد انگیزه مصرف مکمل ها در بارداری می شوند

عواملی که باعث ایجاد انگیزه مصرف مکمل ها در بارداری می شوند

محققان استرالیایی اخیرا در مطالعه ای جالب عوامل روانشناختی ای که می تواند در طول دوران بارداری انگیزه مصرف مکمل های مولتی ویتامین/مواد معدنی را افزایش دهد را بررسی کردند. این عوامل شامل باورهای رفتاری، هنجاری و کنترلی بودند.

در این مطالعه زنان به گروههای مختلف تقسیم شده و با آنها مصاحبه های حضوری انجام شد. 40 زن در سنین 21-45 سالگی که یا باردار بودند و یا کمتر از 12 ماه از دوران وضع حمل آنها گذشته بود، در این بررسی شرکت کردند.

گروه ها بر اساس سطح تحصیلات (آموزش تا مقطع متوسطه و پس از دوره متوسطه) و نوبت بارداری (بارداری دفعه اول در مقایسه با بارداری بعدی) طبقه بندی شده بودند.

نتایج نشان می داد تمام زنان بجز یکی از آنها از مکمل های غذایی استفاده کرده اند.

اکثر زنان این مکمل ها را با دید رسیدن به یک آرامش ذهنی مصرف کرده بودند چرا که اعتقاد داشتند با مصرف مکمل ها نیاز آنها به ریزمغذی ها کاملا مرتفع می شود.

سایر عواملی که سبب ایجاد انگیزه برای استفاده از مکمل ها می شدند این بود که اعتقاد داشتند که مکمل: برای سلامت مادران و جنین مفید است؛ کمبود های شناخته شده تغذیه ای را اصلاح می کند؛ و یک روش کارآمدتر برای به دست آوردن ریزمغذی ها مورد نیاز نسبت به غذا است.

همچنین مشاوره دریافت شده از ارائه دهندگان خدمات سلامتی و فروشندگان مکمل ها نیز انگیزه ای برای مصرف مکمل بود، در حالی که فراموش کردن مصرف مکمل ها اصلی ترین مانع استفاده از آنها بود. علاوه بر این هزینه مکمل ها به عنوان یک مانع اصلی برای عدم استفاده از مکمل ها نبود.

این مطالعه نشان داد زنان معتقدند که مکمل ها یک منبع ساده تر و قابل اعتمادتر از مواد مغذی نسبت به غذای تنها هستند و تکیه بر مکمل های غذایی در دوران بارداری می تواند سلامت بارداری آنها را بیمه کند.

نتایج این تحقیق در 26 نوامبر 2017 در مجله Midwifery به چاپ رسیده است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Understanding motivations for dietary supplementation during pregnancy: A focus group study

Midwifery, Available online 26 November 2017..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری :

محصولات مرتبط

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد