بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

ویتامین E میتواند از اختلالات حافظه در سالمندان پیشگیری کند

ویتامین E میتواند از اختلالات حافظه در سالمندان پیشگیری کند

طبق تحقیق منتشر شده در مقاله علم پیری شناسی تجربی، افراد مسنی که سطوح ویتامین E سرم شان  بالا است نسبت به همسالانشان که سطوح ویتامین E سرم شان کم است کمتر از اختلالات حافظه رنج می برند.

به نظر محققان، اشکال مختلف ویتامین E نقش مهمی در روند کار حافظه ایفا می نماید. تحقیقی به طور مشترک بین دانشگاه فنلاند شرقی، موسسه ملی بهداشت و رفاه فنلاندی، موسسه کارولینسکا و دانشگاه پروجا انجام شد.

تحقیقاتی که به بررسی ارتباط بین ویتامین E و اختلالات حافظه می پردازند معمولا تمرکزشان را بر روی شکلی از ویتامین E به نام آلفا-توکوفرول معطوف کرده اند که در  مکمل های ویتامین E نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه، ویتامین E در  8 نوع مختلف طبیعی، توکوفرول ها و توکوترینول هایی یافت می شود که همه دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند.

تحقیق اخیر منتشر شده متشکل از 140 شخص سالخورده فنلاندی بود که بالای 65 سال سن داشته و در آغاز تحقیق مشکل اختلال حافظه نداشتند. در طول 8 سال پیگیری متداوم مشخص شد که کل سطوح بالای ویتامین E، آلفا توکوفرول، بتا توکوترینول و کل توکوترینول های خاص به نظر از افراد  مسن در برابر اختلالات حافظه محافظت نموده است. به گفته محققان، نتایج نشان داد که ویتامین E نقش مهمی در فرآیند حافظه ایفا نموده است. بنابراین، آزمایش سطوح ویتامین E، معتبرترین روش برای تعیین این مسئله به شمار می رود که آیا آن ها به طور کارآمد بالا می باشند یا خیر.

بخشی از این تحقیق در ارتباط با عوامل خطر ابتلاء به بیماری قلبی-  عروقی، پیری و زوال عقل (CAIDE) بود و اساسا تمرکزش را بر روی ارتباط بین عوامل خطر ابتلاء به بیماری های قلبی- عروقی و اختلالات حافظه معطوف کرده بود.


پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد