بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

افزایش انرژی روزانه شما از طریق مکمل های مواد معدنی

اگر در عرصه بین  المللی سفر کرده یا دو  یا سه شیفته کار کرده باشید خوب می دانید که وقتی ¬نوسان‌هاى فعالیت‌ شبانه‌روزى بدن‌ شما تغییر کرده و به هم می خورد، اختلالی در بدن شما ایجاد شده و بدن شما دچار مشکل می شود.

بیماری دیابت، بیماری قلبی و افزایش وزن با ریتم نامنظم شبانه روزی در ارتباط است. علت این امر آن  است که ¬نوسان‌هاى فعالیت‌ شبانه‌روزى بدن‌ شما نقش مهمی در بدن ایفا می نماید، به طور مثال در خواب، تنظیم دمای بدن، آزادسازی هورمون، سوخت و ساز و خلق و خوی شما.

سلول ها در این حالت برای تنظیم به موقع نوسانات فعالیت شبانه روزی بدن به مواد معدنی مهمی نیاز دارند.

تحقیقات انجام شده از سوی دانشگاه ادینبورگ و آزمایشگاه MRC  کمبریج در رشته بیولوژیکی مولکولی نشان می دهد که سطوح منیزیم موجود در سلول ها در چرخه روزانه کم و زیاد شده  و ظرف 24 ساعت انرژی مورد نیاز بدنتان را تولید می نماید.

برای مثال، محققان سلول های انسان، جلبک و قارچ را بررسی کردند. نتایج به دست آمده در هر سه نمونه مشابه هم بود و نشان داد که منیزیم در هر سه مورد انرژی و نوسانات شبانه روی بدن را تنظیم کرده است.

حقیقت این است که فواید منیزیم خبر تازه ای نیست، اما نقش آن در تنظیم ریتم شبانه روزی قطعا مهم است و این امر محققان را شگفت زده کرده است.
به علاوه، محققان دریافتند که نوسان طبیعی ایجاد شده در سطوح منیزیم تاثیر چشم گیری بر نحوه تبدیل مواد مغذی به انرژی دارد، مخصوصا سلول هایی که مواد مغذی را به انرژی تبدیل کرده و بر سطح سوخت و ساز بدن می افزایند.

بنابراین، اگر از مشکل نوسان فعالیت های شبانه روزی ضعیف رنج می برید، منیزیم ممکن است به بسیاری از مشکلات پاسخ دهد، مخصوصا مواردی که تحت تاثیر متابولیسم شما است. لازم به ذکر است که حدود 75% از بزرگ سالان آمریکا طبق مصرف روزانه منیزیم توصیه شده عمل نمی نمایند( بین 310 و 420 میلی گرم در روز).

با توجه به داده های آماری ارائه شده، می توانم بگویم که کمبود منیزیم می تواند اختلالی در ریتم فعالیت شبانه روزی شما ایجاد نماید. در این صورت، شما می توانید دو مرتبه نوسان فعالیت های شبانه روزی بدنتان را تنظیم کنید.

 برای این کار می توانید مکمل های منیزیم مصرف کرده یا بر مصرف مواد غذایی مثل اسفناج، حبوبات، آجیل، دانه ها و غلات سبوس دار بیافزایید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

The mineral that winds up your body clock — and your energy
Published by Jenny Smiechowski


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد