بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

مصرف بادام ها می تواند خطرات بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد

تحقیقاتی که از طریق مطالعات بالینی انجام شده است نشان داده اند که بادام ها می توانند بطور موثری برخی خطرات بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

در مطالعه ای که اخیرا توسط محققان کره ای انجام شد تاثیر مصرف بادام ها به عنوان یک خوراک مختصر در بین رژیم غذایی معمول کره ای بر روی خطرات قلبی عروقی ارزیابی شد.

در این مطالعه 84  فرد چاق یا دارای اضافه وزن روزانه 56 میلی گرم از بادام ها را به مدت 4 هفته مصرف کردند.

میانگین روزانه درصد مصرف انرژی در ابتدای مطالعات در این افراد از طریق مصرف کربوهیدرات ها، چربی و پروتئین به ترتیب 64/8، 21/3 و 14/9 درصد بود. افزایش 56 میلی گرم بادام به رژیم غذایی روزانه آنها باعث کاهش انرژی تولیدی از طریق کربوهیدراتها به 55 درصد و افزایش انرژی حاصل از چربی به 32 درصد شد در حالی که انرژی حاصل از پروتئین تقریبا ثابت ماند (14/7 درصد).

علاوه بر این مصرف بادام ها توانست سطح آلفاتوکوفرول (ویتامین E) را نسبت به ابتدای مطالعه و در مقایسه با گروه کنترل به مقدار 8/5 درصد افزایش دهد.

علاوه بر پارامترهای فوق مصرف بادام ها توسط این افراد منجر به افزایش MUFA، PUFA، میزان فیبر مصرفی و کاهش درصد مصرف انرژی از طریق کربوهیدراتها شد.

این تاثیرات نشان می دهد که مصرف بادام ها می تواند به سلامتی افراد چاق کمک کرده و وضعیت تغذیه ای آنها را بهبود بخشد. این قضیه می تواند آنها را تا حد زیادی از خطرات بیماری های قلبی عروقی به دور نگه دارد.

نتایج این تحقیق در تاریخ 10 جولای در مجله European Journal of Nutrition به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

The effect of almonds on vitamin E status and cardiovascular risk factors in Korean adults: a randomized clinical trial

European Journal of Nutrition,


مکمل شناسی را هر روز دنبال کنید

 کپی، فقط در صورت درج نام و لینک مکمل شناسی، مجاز است
 
*توصیه مهم مکمل شناسی در مورد 
خرید و مصرف مولتی ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی:
1-مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست
و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.
2-به موازات این مطلب، ممکن است مطالعات دیگر، 
نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. 
لذااین مطالب نمی تواند دلیلی بر توصیه ومصرف خودسرانه 
مکمل های غذایی باشد و نباید جایگزین توصیه پزشک شود.
3- بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه است.
______________________________
بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

سطح ویتامین های محلول در چربی  در کودکان مبتلا به سلیاک مشاهده
سطح ویتامین های محلول در چربی در کودکان مبتلا به سلیاک