ویتامین های ضروری برای خانم ها

فولات (اسید فولیک):
این ماده مغذی به شما کمک می کند که یک مغز و نخاع سالم داشته باشید.
همچنین باعث می شود که DNAو RNA که بلوک های ساختمان سلول ها هستند تغییر نکنند.
تغییرات در DNA منجر به سرطان می شود.
بزرگسالان و کودکان برای جلوگیری از کم خونی و مراقبت از سلول های قرمز خون به آن نیاز دارند.
این ویتامین در زنان باردار بسیار مهم است.
زیرا برای پیشگیری از نقایص مادر زادی مفید می باشد.
غذاهای سرشار از فولات عبارتند از:اسفناج،سبزیجات برگ سبز،مارچوبه،مرکبات،خربزه،توت فرنگی،حبوبات غنی شده مانند نخود،لوبیا سیاه و سفید،لوبیا قرمز،تخم مرغ و جگر.

ویتامینD:
نام این ماده ویتامین است اما در واقع به عنوان یک هرمون عمل می کند.
ویتامینD کلسیم، فسفر و مواد معدنی را به جریان خون اضافه کرده و برای قوی نگه داشتن استخوان ها مفید می باشد.
هنگامی که بدن شما به اندازه کافی این ویتامین را نداشته باشد،کلسیم و فسفر به استخوان های شما نمی رسد.
این عارضه با گذشت زمان باعث می شود ه استخوان های شما نازک شده و در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار بگیرند.
شما می توانید ویتامینD لازم را از تخم مرغ،ماهی ها به خصوص ماهی قزل آلا و ساردین دریافت کنید.
بسیاری از بزرگسالان،و افراد مسن تر که نمی توانند آن را از مواد مغذی دریافت کنند از مکمل ها استفاده می نمایند.

از آنجا که کلسیم و ویتامینD به یکدیگر مرتبط هستند،بسیاری از پزشکان برای افراد مسن تر به خصوص زنان یائسه،مکملی را پیشنهاد می کنند که هر دو ماده مغذی را در برداشته باشد.

ویتامینK:
نقش مهمی در حفظ استخوانها و قوی نگه داشتن آنها دارد و به انعقاد خون کمک می کند.
بهترین منابع غذایی ویتامین K سبزیجات سبز برگ،روغن سویا،کلم بروکلی،یونجه،اسفناج پخته و روغن ماهی می باشد.

مواد غذایی یا مکمل ها کدام بهتر است؟
متخصصین تغذیه می گویند: بهتر است که ویتامین های کلیدی از غذا دریافت شوند ولی در مواردی استفاده از مکمل های غذایی بهتر می باشد.
در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید تا مشخص گردد کدام نوع برای شما بهتر است.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Vitamins Women Need

webmd

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/روشن


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری را دنبال کنید : ویتامین دی ویتامین کا فولیک اسید

پیشنهاد خواندنی

معرفی چند ماده غذایی برای مبارزه با چاقی مشاهده
معرفی چند ماده غذایی برای مبارزه با چاقی