بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیرات ویتامین D برای مبتلایان به آسم در زمان سرماخوردگی

تحقیقات نشان داد مکمل های ویتامین D نمی تواند تعداد یا شدت سرماخوردگی ها را در مبتلایان به آسم کاهش دهد.

در این تحقیق که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین انجام شد بررس هایی بر روی 408 فرد بزرگسالی که دارای آسم خفیف تا ملایم بودند انجام شد. این افراد مکمل های ویتامین D یا دارونما را به مدت 28 هفته مصرف کردند. نتایج نشان داد افرادی که مکمل های ویتامین D دریافت کرده اند نسبت به گروه دارونما سرماخوردگی بیشتری را تجربه کرده اند.

این یافته منجر به شگفتی محققان شد چرا که قبلا مشخص شده بود بیماران مبتلا به آسم دارای کمبود ویتامین D در هنگامی که مقدار نرمال این ویتامین را دریافت کنند شدت آسم در آنها تا 40 درصد کاهش می یابد.

بدلیل اینکه سرماخوردگی علائم آسم را تشدید می کند، آنها تصور می کردند مکمل های ویتامین D می تواند منجر به کاهش سرماخوردگی و شدت آن در این افراد شود.

از طرفی مشخص شده است که در افراد سالم  مکمل های ویتامین D اثرات متناقضی بر روی سرماخوردگی دارد ولی در بیشتر مطالعات اثرات مثبت آن دیده شده است. اما گویا این یافته در مورد مبتلایان به آسم صادق نیست.

محققان اشاره کردند که این پدیده غیرطبیعی را شاید بتوان با دلیلی توضیح داد: مبتلایان به آسمی که دارای کمبود ویتامین D هستند احتمالا عفونت های تنفسی بدون علامت را بیشتر از افرادی که سطح نرمال ویتامین D دارند تجربه می کنند. این عفونت های تنفسی خود تحریک کننده ایجاد پاسخ التهابی هستند. این پاسخ التهابی نیز به نوبه خود خطرات عفونت راه های تنفسی، که خود محرکی برای تشدید آسم است، را کاهش می دهد.

بنابراین محققان پیشنهاد کردند اگرچه دلایل زیادی برای توصیه مصرف ویتامین D در مبتلایان به آسم وجود دارد اما برای پیشگیری از سرماخوردگی در مبتلایان به آسم بهتر است ویتامین D توصیه نشود.

نتایج این تحقیق در سال 2015 در مجله American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference

Vitamin D Supplementation and the Risk of Colds in Patients with Asthma

American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, 2015; DOI: 10.1164/rccm.201506-1169O

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد