بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

تاثیرات ویتامین D بر عملکرد عضلانی

ضعف عضلانی یکی از نشانه های کمبود شدید ویتامین D است اما تاثیر کمبود ملایم ویتامین D یا سطح ناکافی آن بر حجم و کارایی عضلات و نیز میزان خطر تحلیل عضلات همچنان نامشخص است.

در تحقیقی که اخیرا توسط یک محقق امریکایی انجام شد، شواهد موجود در مورد تاثیرات ویتامین D بر حجم و عملکرد عضلات، میزان تعادل و توازن فرد و نیز میزان تحلیل عضلانی در افراد بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت.

در این زمینه مشخص شد که هم سطح پایه 25-هیدروکسی ویتامین D در افراد و هم میزان دوز مصرف شده مکمل های ویتامین D که توسط متخصص تجویز شده است، چه در مردان و چه در زنان بزرگسال، در عملکرد عضلانی افراد تاثیرگذار است.

براساس شواهد موجود، به نظر می رسد افراد بزرگسال با سطح 25-هیدروکسی ویتامین D سرم کمتر از 40 نانومول بر لیتر بیشتر به این نیاز دارند که با مصرف مکمل های ویتامین D عملکرد عضلانی خود را ارتقا دهند.

محدوده دوز مصرفی ویتامین D بین 800-1000 IU در روز در بسیاری از مطالعات سودمند بوده است. دوز های کمتر از این محدوده معمولا تاثیر مناسب را ندارد و در چند مطالعه مشخص شده است که دوزهای بالاتر از این محدوده ممکن است منجر به افزایش خطر تحلیل شوند.

نویسنده این مقاله نتیجه گرفته است که افراد بزرگسالی که سطح 25-هیدروکسی ویتامین D در آنها کمتر از 40 نانومول بر لیتر است اگر مکمل های ویتامین D را با دوزهای بین 800-1000 IU در روز مصرف کنند در خطر کمتری نسبت به اختلالات عضلانی مثل تحلیل و ضعف قرار خواهند داشت.

این مطالعه در ماه مارس 2017 در مجله The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology به چاپ رسیده است.



منابع و رفرنس ها:

Source & Reference

Vitamin D and muscle function

The Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology, Available online 22 March 2017, In Press...

برای مشاهده مقاله روی سایت مبدا به زبان اصلی اینجا کلیک کنید



کلید واژه ها

مکمل غذایی، مولتی ویتامین، ویتامین D، عملکرد عضلانی، ضعف عضلانی، میزان تعادل، اختلالات عضلانی، ریز مغذی ها، کلسیم، آهن، ویتامین گروه ب، ویتامین های محلول در آب، ویتامین های محلول در چربی، سیستم ایمنی، رژیم غذایی، سبک زندگی، لیست مکمل های غذایی، آنتی اکسیدان، عوارض مصرف، نحوه مصرف، کاربرد مکمل های غذایی، بهترین زمان مصرف، داروخانه آنلاین، داروخانه، خرید قرص تقویتی، مکمل شناسی، آثار ویتامین ها، عملکرد عصبی، سرطان، پیشگیری، شربت کودکان، تقویت کودکان، سوء تغذیه کودکان، خستگی مفرط، نشاط، داروخانه های گیاهی، داروخانه های سنتی، اتحادیه، مکمل های ویتامینی، مکمل های ورزشی، پروتئین، گیاهان دارویی

تهیه شده در گروه تحریریه سایت مکمل شناسی

"منصور"

بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد