بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

وضعیت ویتامین ث در مبتلایان به دیابت چگونه است؟

ویتامین C (آسکوربات) یک ریزمغذی ضروری برای سلامتی انسان است که برای تعدادی از فرایند های مهم بیولوژیکی از طریق عمل به عنوان یک عامل کاهنده آنزیمی و عامل کاهش دهنده مورد نیاز است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 (T2DM) دارای غلظت ویتامین C پلاسمای پایین تر نسبت به کسانی هستند که دارای تحمل گلوکز طبیعی (NGT) هستند.

 در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان نیوزیلندی انجام شد، غلظت ویتامین C پلاسما در تمام طول گلیسمی مطالعه شده و ارتباطات آن با شاخص های سلامت متابولیک بررسی شد.

 این مطالعه یک تحقیق آزمایشی مشاهده ای در بزرگسالان در طیف گلیسمی از NGT به T2DM بود.

 داده های دموگرافیک و تنسنجی همراه با اطلاعات مربوط به فعالیت فیزیکی جمع آوری شد و از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک رژیم غذایی چهار روزه را تکمیل کنند.

نمونه های خون وریدی جمع آوری شده و شاخص های گلیسمی، غلظت ویتامین C پلاسما، آزمون های هورمون، پروتئین های چربی و پروتئین واکنش پذیر با حساسیت بالا (hs-CRP) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این بررسی ها در مجموع بر روی 89 فرد بزرگسال انجام شد که 35 نفر از آنها سطح نرمال گلوکز داشتند، 25 نفر پیش دیابتی بودند و 29 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 بودند.

نتایج مطالعه نشان داد غلظت ویتامین C در پلاسمای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار پایین تر از غلظت آن در افراد دارای سطح نرمال گلوکز است. همچنین در هر دو گروه مبتلا به دیابت نوع 2 و افراد پیش دیابتی تعداد افراد زیادی مبتلا به کمبود ویتامین C بودند.

همچنین براساس نتایج این مطالعه مشخص شد که بزرگسالان با سابقه سیگار کشیدن، پیش دیابت یا دیابت نوع دو  یا چاقی، نیاز به ویتامین C بیشتری دارند.

تحقیقات بعدی برای بررسی اینکه آیا خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و یا مصرف مکمل های ویتامین C می تواند خطر پیشرفت و یا عوارض مرتبط با دیابت نوع دو را کاهش دهد، مورد نیاز است.


نتایج این تحقیق در تاریخ 9 سپتامبر 2017 در مجله Nutrients به چاپ رسید.

منابع و رفرنس های مکمل شناسی برای این خبر:

Source & Reference


Inadequate Vitamin C Status in Prediabetes and Type 2 Diabetes Mellitus: Associations with Glycaemic Control, Obesity, and Smoking


Nutrients 2017, 9(9), 997; doi:10.3390/nu9090997

..

تهیه شده در گروه ترجمه و تحریریه سایت مکمل شناسی/منصور


توصیه مهم مکمل شناسی در مورد خرید و مصرف ویتامین ها:

مکمل شناسی، یک داروخانه اینترنتی نیست و فعالیتی در زمینه  خرید و فروش مکمل ها ندارد.


به موازات نتایج حاصل از بسیاری از تحقیقات، ممکن است مطالعات دیگری وجود داشته باشد که نتایجی مغایر و عکس نتایج بالا را  نشان دهد. لذا این مطالب بهیچ وجه نمی تواند دلیلی بر توصیه مصرف خودسرانه مکمل های غذایی برای بیماران داشته باشد و بهمین دلیل هیچ متن اینترنتی نباید جایگزین توصیه پزشک لحاظ شود.

ضمن اینکه توجه داشته باشید بهترین محل برای تهیه مکمل های غذایی، داروخانه ها هستند.


______________________________


بسته های ویژه خبری :

پیشنهاد خواندنی

خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد مشاهده
خار گل گیاهی برای حفاظت از کبد