بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو، سایت هیچگونه فعالیتی در راستای فروش مکمل های غذایی ندارد.

آشنایی با چند ویتامین پر کاربرد

ویتامین D:
این ویتامین مانند کلسیم استخوانها شما را قوی و محکم نگه می دارد.
همچنین نقش مهمی را در مبارزه با میکروبها بازی می کند.
10 تا 15 دقیقه زیر آفتاب بودن در روز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب،بهترین منبع دریافت ویتامین D برای شما می باشد.
همچنین این ویتامین در زرده تخم مرغ نیز وجود دارد.
شما می توانید این ویتامین را با آب پرتقال و شیر میل نمایید.

ویتامینE:
این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که از سلولها در مقابل آسیبهای ناشی از دود سیگار،آلودگی هوا و نور خورشید محافظت می کند و باعث می شود که سلولها گردش خون بهتری داشته باشند.
دانه آفتابگردان و آجیل منابع خوبی برای دریافت این ویتامین است.
اگر شما به این منابع حساسیت داشته باشید می توانید از روغنهای گیاهی مثل روغن آفتابگردان یا اسفناج و کلم بروکلی استفاده کنید.

اسید فولیک:
این ویتامین برای مادران الزامی است.
این ویتامین به DNA کمک کرده و از اسپینا بیفیدا و سایر نقائص مغز در هنگام تولد جلوگیری می کند.
جوانه مار چوبه،بروکسل،سبزیجات تیره ،پرتقال،آب پرتقال و حبوبات غنی از اسید فولیک می باشند.

ویتامینK:
شما به این ویتامین برای لخته شدن خون و سلامت استخوانها نیاز دارید.
یک وعده سبزیجات مانند اسفناج،کلم پیچ،کلم بروکلی نیاز ویتامین K بدن شما را تامین می کند.

ید:
تیروئید شما با استفاده از ید،سوخت و ساز بدن را کنترل می کند.
اولین علامت کمبود این ویتامین در بدن،تشکیل یک توده در گردن می باشد.
از دیگر منابع ید می توام به ماهی و جلبکها اشاره کرد.